تحلیلگر چینی: غرب هرگز اجازه نخواهد داد روسیه زندگی آسانی داشته باشد

© Sputnik / Виктор Антонюк /  مراجعه به بانک تصاویر عملیات ضد تروریستی در استان بریانسک روسیه
عملیات ضد تروریستی در استان بریانسک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
محقق ارشد مرکز تحلیلی تایهه به اسپوتنیک گفت: غرب هرگز اجازه نخواهد داد روسیه زندگی آسانی داشته باشد، آنها به استفاده از راه ها و ابزارهای مختلف برای تضعیف مسکو ادامه خواهند داد، "روابط" و "مبارزه" موضوع اصلی روابط روسیه و غرب برای مدت طولانی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، دینگ جیانوی گفت: "پس از انتخابات ریاست جمهوری روسیه، روابط بین روسیه و ایالات متحده و سایر کشورهای غربی در کوتاه مدت بهبود قابل توجهی نخواهد داشت. در مقابل، مبارزه برای کنترل و ضدکنترل، مهار و مقابله با گسترش ناتو به شرق، بحران اوکراین و درگیری اسرائیل با جنبش حماس فلسطینی شدیدتر، پیچیده‌تر و حادتر خواهد شد."
این کارشناس خاطرنشان کرد که پوتین در سخنرانی خود در مجلس فدرال به نکته بسیار مهمی اشاره کرد و آن این بود که روسیه آماده است با همه کشورها گفت وگو کند تا "محور جدیدی از امنیت جهانی ایجاد کند"، یعنی روسیه قصد دارد گفتگو با آمریکا و غرب را آغاز کند.
این کارشناس اضافه کرد: "من فکر می کنم این یک تفکر آرزویی از سوی رئیس جمهور پوتین است. از زمان آغاز درگیری اوکراین، روابط روسیه و غرب به نقطه انجماد رسیده است، درگیری های ژئوپلیتیکی و تناقضات سیاسی داخلی در هر دو تشدید شده است، به دلیل تضادهای ساختاری در روابط روسیه و غرب و همچنین تقابل حاد پیرامون. بحران اوکراین، تمایل روسیه برای گفتگو با کشورهای غربی پاسخ مثبتی دریافت نکرد."
برعکس، این تحلیلگر افزود، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی در تلاش هستند تا از طریق استراتژی گسترش ناتو به شرق و شمال، فشار بر فضای استراتژیک روسیه که تهدیدی برای امنیت روسیه است را افزایش دهند. طرح فرسودگی روسیه از طریق بحران اوکراین به ویژه آشکار است.
وی گفت: "هنوز امیدی به نقطه عطفی در روابط روسیه و غرب وجود ندارد. روابط روسیه، آمریکا و سایر کشورهای غربی در باتلاق تضادها و اختلافات دائمی فرو رفته است".
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
کارشناس: گسترش ناتو به شرق دلیل اصلی بی اعتمادی پوتین به غرب است
دینگ جیانوی معتقد است که "روسیه در آینده قابل پیش بینی به بزرگترین رقیب استراتژیک و تهدید امنیت ایالات متحده و کل غرب تبدیل خواهد شد."
این تحلیلگر نتیجه گرفت: "ایالات متحده و کل غرب هرگز اجازه نمی دهند روسیه زندگی آسانی داشته باشد، آنها به استفاده از روش ها و ابزارهای مختلف برای تضعیف و فشار بر روسیه ادامه خواهند داد و فدراسیون روسیه را مجبور به اتخاذ اقدامات متقابل استراتژیک و مقاومت خواهند کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала