- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ضربه نیروهای مسلح روسیه به محل نشست فرماندهان سرویس امنیت اوکراین

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش روسیه
ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه به محل نشست فرماندهان سرویس امنیت اوکراین و نیروهای مسلح اوکراین حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه به محل نشست نمایندگان ستاد فرماندهی سرویس امنیتی اوکراین و نیروهای مسلح اوکراین حمله کرده است.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: نیروی انسانی و تجهیزات نظامی دشمن نیز در 137 منطقه آسیب دیده است.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
کاخ سفید از عقب نشینی نیروهای مسلح اوکراین خبر داد
وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود. به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی گفته بود که کی‌یف امیدوار است در نشست ژوئیه ناتو در ویلنیوس، دعوتنامه شفافی برای عضویت در ائتلاف دریافت کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین از اینکه این کشور هنوز پاسخ مثبت واضحی در مورد پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو دریافت نکرده است، ناامید است. میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو گفته بود که در حال حاضر هیچ اتفاق نظری در داخل این ائتلاف درباره موضوع پیوستن به اوکراین وجود ندارد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین با درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن آشنا شده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و خاطرنشان نمود که جهت گیری کی‌یف به سمت ناتو همانا یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала