- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آزادی روستایی در منطقه زاپاروژیه توسط ارتش روسیه

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر دفع حملات نیروهای اوکراینی در زاپاروژیه
دفع حملات نیروهای اوکراینی در زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین بیش از 120 نیرو و سه خودرو را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جهت یوژنودونتسک، واحدهای نظامی «واستوک» در نتیجه اقدامات تهاجمی موفق، روستای میرنویه در منطقه زاپاروژیه را آزاد کردند."
نظامیان روسیه همچنین ضدحمله گروه تهاجمی تیپ 72 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه روستای وودیانوی در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند. دشمن بیش از 120 نیرو و سه خودرو را از دست داد. ارتش روسیه در ماه های اخیر عملیات تهاجمی خود را در منطقه عملیات ویژه تشدید کرده است.
گفتنی است، پیشتر، در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده بود که در جهت دونتسک، واحدهای گروه نیروهای "جنوب" خطوط و مواضع سودمندتری را اشغال کردند و همچنین تشکیلات 28، 42 و 93 مکانیزه، تانک 17، 5، 92 تیپ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را شکست دادند. از جمله: تیپ 104 دفاع زمینی در شهرک های بوگدانوفکا، کراسنوئه، کردیوموفکا، پرشه تراونیا، کلشیفکا و آندریفکا جمهوری خلق دونتسک. نیروهای مسلح اوکراین تا 200 پرسنل نظامی، دو خودروی زرهی رزمی و پنج خودرو را از دست دادند".
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
مسکو: ارسال تسلیحات به کی یف امنیت هوانوردی غیرنظامی اروپا را تهدید می کند
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала