خبرهای بد درباره جنگنده های اف 16 برای اوکراین

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اشتراک
نشریه نشنال اینترست می نویسد تعداد ناچیزی از جنگنده های کهنه شده "اف 16" F-16)) به نیروهای مسلح اوکراین در درگیری با روسیه کمک نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره آمده است: "به صراحت بگوئیم، F-16 به چند دلیل در اوکراین هیچگونه اهمیت و ارزشی نخواهد داشت. اول اینکه، این هواپیماها جنگنده های دست دومی هستند که عمر مفید آنها رو به پایان است. ارسال هواپیماهای کهنه به نبردهای هوایی با سرعت بالا، نویدبخش هیچ خبر خوبی برای اوکراینی‌ها نیست.ثانیاً تعداد ناچیزی از F-16 به کی‌یف منتقل می‌شوند که به این معنی است که آنها مزایای قابل توجهی را به همراه نخواهند داشت".
تحلیلگر آمریکایی همچنین تاکید کرد که این جنگنده آمریکایی قادر به رقابت با همتایان روسی مدرن نخواهد بود و به همین دلیل اوکراینی ها بسیار به ندرت از جنگنده های F-16 استفاده خواهند کرد.
شولتز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
شولتز از ایجاد ائتلاف جدید برای تامین تسلیحات دوربرد به اوکراین خبر داد
این هفته، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ارتش اوکراین می تواند تنها با شش جنگنده F-16 در تابستان امسال پرواز کند.
سناتور روس الکسی پوشکوف هشدار داد که استفاده اوکراین از جنگنده های اف 16 برای حمله به روسیه می تواند منجر به درگیری مستقیم با ناتو شود. وی تاکید کرد که غرب به شدت در حال تلاش برای تغییر وضعیت در جبهه است و برای آن انواع تسلیحات جدید تهیه می کند، اما هیچ سلاحی از جمله جنگنده های F-16 برای نیروهای مسلح اوکراین موفقیت به همراه نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала