حملات گسترده سایبری به پورتال های مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaحملات گسترده سایبری به پورتال های مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه
حملات گسترده سایبری به پورتال های مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اشتراک
بیش از 90 هزار حمله سایبری به وبسایت ها و پورتال های انتخاباتی در روز اول رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رخ داده که همه آنها دفع شدند و این 8 برابر بیشتر از روز رای گیری سراسری سال گذشته در روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را ایگور لیاپانوف، یکی از مقامات شرکت "روس تله کوم" اعلام کرد که بزرگترین شرکت روسیه زمینه ارائه خدمات تلفن ثابت، تلویزیون کابلی و خدمات اینترنتی است.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود "مایلم در مورد یک حمله بی‌سابقه صحبت کنم که دیروز در ساعت 12:47 به وقت مسکو انجام شد. یک حمله سایبری بزرگ در پورتال رای گیری از راه دور که در سطح برنامه بود و درخواست‌های کاربران به این پورتال را تقلید می‌کرد. اوج آن، بیش از 2.5 میلیون بازدید در ثانیه بود. البته، چنین فشاری باعث تاخیر در کار پورتال شد.
وی افزود که در عرض یک ساعت تیم تحت رهبری وی حمله سایبری را پردازش و مسدود کرد.
انتخابات ریاست جمهوری در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اخبار لحظه به لحظه دومین روز انتخابات ریاست جمهوری در روسیه/ میزان مشارکت تا به این لحظه 55 درصد است
لیاپانوف تصریح کرد: بیش از 100 منبع فیشینگ جعلی شبیه به پلت فرم رای گیری الکترونیکی از راه دور و وب سایت کمیسیون مرکزی انتخابات در اولین روز انتخابات ریاست جمهوری مسدود شدند.
وی در پایان گفت: "البته، وقتی از چنین سطح بی سابقه ای از حملات سایبری صحبت می کنیم، باید درک کنیم که غرب علیه ما می جنگد. ما شاهد حملاتی از اوکراین، از آدرس های IPاروپای غربی، آمریکای شمالی هستیم. و البته در از نظر سطح حرفه ای بودن حملات سایبری، می توان فهمید که حرفه ای ترین و متخصص ترین علیه کشور ما کار می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала