ارزیابی ناظران خارجی از انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مناطق مرزی و مناطق جدید + ویدئو

© AFP 2023 / Vladislav KharvinГолосование на выборах президента России в Южно-Сахалинске
Голосование на выборах президента России в Южно-Сахалинске  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
اشتراک
ناظران خارجی انتخابات ریاست جمهوری روسیه را در مناطق مرزی و مناطق جدید این کشور ارزیابی کردند.
استفانی سارا توگبا، ناظر خارجی به نمایندگی از هیئتی از ساحل عاج، برداشت خود از روند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در بلگورود را با اسپوتنیک در میان گذاشت؛ وی خاطرنشان کرد که انتخابات در حال برگزاری است و علیرغم وضعیت موجود"مردم در انتخابات شرکت می کنند.
استفانی که در شعبه های رای گیری در بلگورود حضور داشت، خاطرنشان کرد که انتخابات در سطح بسیار خوبی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در شعبات رای گیری همه چیز بر اساس استانداردهای بین المللی مجهز شده است. ما می بینیم که وضعیت دشوار است، اما مردم رای می دهند و این بسیار شگفت انگیز است.
مایکل عماد صالح، ناظر مصری گفت که او روز جمعه در هشت شعبه رای گیری حضور داشت. سازماندهی به صورت عالی در همه جا وجود داشت و هیچ تخلفی در هیچ جا مشاهده نشد.
ناظران بین المللی گفتند که رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری بلگورود آزادانه برگزار می شود. روز شنبه آنها از هشت شعبه رای گیری در بلگورود بازدید خواهند کرد.
اوکسانا ولادیمیروا شوخووا، رئیس مرکز قانون انتخابات و روند آماده سازی برگزارکنندگان انتخابات برای ناظران بین المللی به خبرنگاران گفت که این مرکز که در سال 2023 افتتاح شد، 16 ناظر را آماده کرده است. امسال این مرکز ناظران خود را به نمایندگی از قزاقستان، ازبکستان، ساحل عاج، مصر و سوریه به انتخابات ریاست جمهوری روسیه فرستاد. ناظران بر روند رای‌گیری نظارت می‌کنند، پیشرفت آن و عدم وجود تخلف را ثبت می‌کنند و با یک گروه متخصص برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده همکاری می‌کنند.
ناظرانی که از ایالات متحده آمریکا و آفریقای جنوبی برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه به استان خرسون آمده بودند، بدون یافتن اثری از "اشغال شدن" در آنجا، که رسانه های غربی درباره آن می نویسند، این کشورها را به دروغگویی متهم کردند.
شورای فدراسیون انتخابات ریاست جمهوری را برای 17 مارس 2024 برنامه ریزی کرده است. رای گیری سه روز 15، 16 و 17 مارس به طول خواهد انجامید. در 29 منطقه، علاوه بر رای گیری حضوری، از رای گیری الکترونیکی از راه دور نیز استفاده خواهد شد.
در این انتخابات، چهار نامزد برای پست ریاست دولت روسیه رقابت می کنند: لئونید اسلوتسکی، نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و ولادیمیر پوتین.
استان خرسون پس از همه پرسی در سپتامبر 2022 بخشی از روسیه شد. طرف اوکراینی مشروعیت این استان را به رسمیت نمی شناسد و به بمباران استان ادامه می دهد. روسیه اکنون 75 درصد از این استان را تحت کنترل دارد و کرانه سمت راست رود دنیپر از جمله شهر خرسون در اختیار نیروهای اوکراینی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала