تاخیر آمریکا در ارائه کمک های نظامی به اسرائیل

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و روسیه
گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
رسانه: آمریکا در ارائه کمک های نظامی به اسرائیل تاخیر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی آمریکایی "ای بی سی" به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی خبر داد که ایالات متحده شروع به تاخیر در ارائه کمک های نظامی به اسرائیل کرده است؛ به دلیل کمبود مهمات، اسرائیل ممکن است در درگیری با فلسطین شکست بخورد.
روز پنجشنبه، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا، به شدت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و خواستار تغییر در رهبری سیاسی کشور یهود از طریق انتخابات زودهنگام شد. شومر همچنین پیش بینی کرد که در صورت ادامه عملیات در نوار غزه که به گفته وی با تلفات غیرنظامیان همراه است، اسرائیل به یک کشور سرکش تبدیل خواهد شد.
این شبکه تلویزیونی به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد: در آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، کمک‌های نظامی آمریکا "بسیار سریع می‌رسید"، اما "اکنون متوجه می‌شویم که آنها بسیار کند می رسند" که به عاملی برای فشار بر اسرائیل تبدیل شده است... اسرائیل "ممکن است در این جنگ شکست بخورد" زیرا برای پیروزی به مهمات و مشروعیت نیاز دارد، در حالی که مهمات هر دو در حال تمام شدن است.
کریدور بشردوستانه برای تخلیه مردم غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اسرائیل از ورود کامیون های حامل کمک های بشردوستانه به غزه خبر داد
به گزارش "ای بی سی"، گلوله های توپ 155 میلی متری و گلوله های تانک 120 میلی متری به طور فزاینده ای در ارتش اسرائیل کمیاب می شوند و نیروهای اسرائیلی نیز به سیستم های هدایت بسیار حساس نیاز دارند.
منبع این شبکه تلویزیونی گزارش می دهد که او از دلایل دقیق کاهش سرعت کمک های آمریکا اطلاعی ندارد با این حال، او گفت، اسرائیل نارضایتی ایالات متحده از جنگ غزه و عدم تلاش طرف اسرائیلی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه را درک می کند. این مقام اسرائیلی خاطرنشان کرد که تاخیر در ارسال کمک های آمریکا با توجه به عدم تمایل فزاینده کشورهای اروپایی به فروش تسلیحات به اسرائیل نگران کننده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала