گزارش و تحلیل

کنترل ضعیف بر کمک به اوکراین تنها آغاز مشکلات است

© AP Photo / Iryna Rybakovaکنترل ضعیف بر کمک به اوکراین تنها آغاز مشکلات است
کنترل ضعیف بر کمک به اوکراین تنها آغاز مشکلات است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
کارشناس نظامی آمریکایی: مشکلات ثبت و حسابداری تسلیحات در اروپا این سوال ابدی را مطرح می کند: ما در آنجا چکار می کنیم؟
اسپوتنیک: مشاور ارشد سازمان "کهنه سربازان نگران برای آمریکا"، جیسون بیردزلی، که 22 سال در ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده خدمت کرده است، در مقاله ای منتشره در "آمریکن کنسرواتیو" دیدگاه خود را در خصوص مسلح کردن اوکراین بیان کرد.
اوکراین وارد سومین سال درگیری مسلحانه با روسیه می شود و ایالات متحده در آنجا حضور دارد. منظور - تحویل تسلیحات، آموزش های رزمی، کمک های بشردوستانه. تا به امروز، کنگره 113.4 میلیارد دلار کمک به اوکراین اختصاص داده است.
فرض بر این است که همه اینها نظارت می شود. ماه گذشته، بازرس کل ویژه عملیات "عزم آتلانتیک" اولین گزارش فصلی خود را در مورد نظارت بر کمک های ایالات متحده به اوکراین منتشر کرد.
بیایید به طور خاص به این گزارش نگاه کنیم: تسلیحات آمریکایی ارائه شده "در نگهداری ضعیف قرار داشته و به طور کامل سرویس داده نمی شود"، کنترل موجودی تسلیحات و تجهیزات پیچیده و مخفی نظامی "به طور متناقض انجام می شود" و در لهستان "کنترل لجستیک، ضعیف است". ما همچنین از "برگ محموله ناقص" و پشتیبانی لجستیکی ضعیف در فرآیند ارسال تسلیحات با خبر می شویم. و این کار"خطر گم شدن و سرقت" سلاح ها را افزایش می دهد. پنتاگون قبول کرده که هرج و مرج این درگیری، تهیه موجودی کامل و به روز را غیرممکن می کند.
دفتر بازرس کل همچنین خاطرنشان می کند که اغلب مسوولان آمریکایی نمی دانند که پیچیده ترین و حساس ترین تجهیزات نظامی ساخت آمریکا، پس از ارسال به اوکراین به کجا می رسد.
سربازان اوکراینی در سنگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
وزارت دفاع اوکراین امیدوار است 330 هزار پرسنل نظامی خسته خود را تعویض کند
فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا قبول دارد که بیش از یک چهارم اقلام نظامی به موقع بازرسی نمی شوند. در فوریه 2023، 24 درصد از تسلیحات و تجهیزات نظامی تحویل داده شده به درستی محاسبه نشده بود.
اما فرستادن تکنیک پیشرفته به درون سیاهچاله، یک بازی خطرناک است. کیفیت آماده سازی برای استفاده و بهره برداری از تسلیحات با فناوری پیشرفته، این تردید را ایجاد می کند که ارتش اوکراین بتواند به طور مؤثر از آنها استفاده کند. در عین حال، هنگام آموزش استفاده از تسلیحات عرضه شده، پرسنل ارتش ایالات متحده به طور خطرناکی خود را نزدیک به تماس مستقیم با نیروهای روسی می بیند. و این کار می تواند منجر به تشدید عملیات نظامی و جلب ناتو و حتی استفاده از سلاح های هسته ای شود.
اعتقاد ما به اینکه می‌ توانیم سوابق دقیقی از کمک‌ های نظامی به یک کشور در حال هرج و مرج و درگیری را نگه داریم، پوچ است. وضعیت واقعی در صحنه نبرد، زمانی که می توان موشک استینگر را با بطری ویسکی مبادله کرد، نشان می دهد که خوش بینی مسوولان چقدر مضحک و ریاکارانه است.
در همین حال، ماه گذشته سنا یک بسته دیگر کمک را به تصویب رساند که 60 میلیارد دلار آن، برای اوکراین تخصیص یافت. کنگره پول ما را برای کمک به کی یف می دهد و وزارت دفاع وقتی از آنها خواسته می شود که به طور کامل پاسخگو باشد، فقط شانه بالا می اندازد.
گزارش بازرس کل یادآور این است که نخبگان واشنگتن تا چه حد از درگیری‌های مسلحانه واقعی فاصله دارند. در اینجا گزیده‌ای از این گزارش است: "برنامه‌های مبارزه با فساد مؤثرترین مأموریت‌ها نیستند". به نظر می رسید که 23 سال دولت سازی در خاورمیانه باید درس عبرت باشد. اما بارها می بینیم که چگونه کمک های ما، یعنی تزریق های نقدی کلان به اقتصاد کشورهای دیگر، به ناقل آلودگی فساد تبدیل می شود.
ارتش می داند که چنین تلاش هایی چقدر زیاد به شکست منجر می شود. وجوه مالیات دهندگان به هدر می رود و سیاستمداران هر کسی را که جرأت کند پرده را بردارد و به پشت آن نگاه کند، شیطانی می کند.
رئیس جمهور و اعضای کنگره قبل از هر چیز در مقابل مردم آمریکا مسئول هستند. حداقل، آنها می توانند و باید از هر سنت، هر گلوله، موشک و بسته کمکی که به خارج ارسال می شود، صورت حساب کامل بخواهند. در عین حال، واشنگتن می تواند به این فکر کند که چه چیزی برای آمریکا خوب است و تنها پس از آن شروع به بررسی این موضوع کند که آیا حمایت از خواسته های رئیس جمهور زلنسکی، اوکراین و اروپا ضروری است یا خیر.
نیروهای آمریکایی در خاورمیانه هدف تیراندازی میشوند. تهدید چین در اقیانوس آرام در حال افزایش است. در چنین شرایطی، انتقال میلیاردها دلار به اوکراین نباید بالاترین اولویت آمریکا باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала