واکنش رسانه های خارجی به سخنان پوتین در مورد سلاح های هسته ای

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Интервью Владимира Путина гендиректору "Россия сегодня" Дмитрию Киселеву
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
رسانه های خارجی سخنان رئیس جمهور روسیه در خصوص موارد لزوم استفاده از سلاح هسته ای را هشداری برای غرب دانستند
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های برجسته غربی روز چهارشنبه به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت بحث درباره موجودیت کشور روسیه توجه ویژه‌ای داشتند و آن را "هشدار جدی" تلقی کردند.
پوتین در گفت‌وگو با دیمیتری کیسیلوف رئیس خبرگزاری راسیا سیودنیا، گفت که روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است در صورتی که این سوال در مورد موجودیت کشور روسیه باشد و به حاکمیت و استقلال کشور آسیب وارد کند.
همانطور که روزنامه انگلیسی اکسپرس در توضیح اظهارات رهبر روسیه می نویسد: "پوتین هشدار جدی داد." در همان زمان، این نشریه بر سخنان پوتین تاکید کرد که روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای فنلاند مستقر خواهد کرد، که "به افزایش تنش ها در روابط با غرب دامن زد."
سخنان رئیس جمهور روسیه در مورد آمادگی وی برای استفاده از سلاح هسته ای مورد توجه ویژه روزنامه های انگلیسی ایندیپندنت و تلگراف و همچنین رسانه های برجسته آمریکایی مانند مجله تایم، سی ان ان و واشنگتن پست نیز قرار گرفت.
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
نکات مهم گفتگوی ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرگزاری روسی + ویدئو
همانطور که سی ان ان اشاره می کند، پوتین "گفت که روسیه از نقطه نظر نظامی و فنی آماده جنگ هسته ای است." در عین حال، این کانال تلویزیونی اضافه می کند که رهبر روسیه نگفته است که چنین وضعیتی "حتمی" است.
نشریات آلمانی اشپیگل، زایت، فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نیز سخنان پوتین در مورد آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای را نادیده نگرفتند. مجله استرن اشاره کرد که این مصاحبه "کامل" بود.
مجله آلمانی اشپیگل نیز به نوبه خود سخنان پوتین را هشداری دیگر به غرب می داند و سخنان رئیس جمهور روسیه را "تهدید" می داند.
روزنامه انگلیسی تلگراف خاطرنشان می کند که پوتین تنها چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری روسیه مصاحبه ای انجام داده است. این نشریه همچنین سخنان رهبر روسیه مبنی بر عدم نیاز به استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین را برجسته کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала