کاخ سفید: بسته کمکی جدید تنها چند هفته برای کی یف کافی است

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی گفت که بسته کمکی جدید تنها برای چند هفته در کی یف دوام خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان در یک جلسه توجیهی گفت: "ما قطعاً در مورد ماه ها صحبت نمی کنیم. در مورد هفته ها، شاید حتی چند هفته. این کمک برای مدت طولانی کافی نخواهد بود."
روز سه‌شنبه، کاخ سفید بسته جدید و اولین بسته کمک‌های نظامی به اوکراین را به ارزش حدود 300 میلیون دلار از پایان سال 2023 اعلام کرد. این بسته شامل مهمات توپخانه و موشک های GMLRS برای سیستم های موشک پرتاب چندگانه HIMARS خواهد بود.
همانطور که سالیوان خاطرنشان کرد، در شرایط فعلی، نیروهای مسلح اوکراین مجبور به صرفه جویی در گلوله ها هستند و ایالات متحده نمی تواند بدون تأثیر منفی بر آمادگی رزمی خود بدون تأیید کنگره در مورد درخواست کمک به کی یف، تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار دهد.
دستیار جو بایدن افزود: "در عین حال، ایالات متحده هنوز چیزی برای گزارش در مورد برنامه های انتقال موشک های دوربرد ATACMS به کی یف ندارد."
کنگره به دلیل موضع اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، هنوز از درخواست ریاست جمهوری آمریکا برای تامین 60 میلیارد دلار دیگر برای کی یف حمایت نکرده است. تخصیص‌های قبلی در دسامبر سال گذشته به پایان رسید و بخش‌هایی از بسته‌های کمک‌های نظامی که قبلاً اعلام شده بود، طبق قراردادهای قبلی به اوکراین می‌آیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала