رئیس سیا: کی یف بدون کمک آمریکا، در یک سال آینده مذاکره را آغاز می کند

© U.S. Air Force / Staff Sgt. Marco Gomezکمک های نظامی امریکا به اوکراین
کمک های نظامی امریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
رئیس سیا می گوید، بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال با روسیه وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت برنز در یک جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت: "ولادیمیر پوتین علاقه مند به چنین مذاکراتی است که بتواند شرایط را دیکته کند. من فکر می کنم که بدون کمک اضافی، این آینده ای است که می تواند در یک سال آینده در انتظار اوکراین باشد."
به گفته برنز، فقدان کمک های نظامی جدید منجر به عقب نشینی بیشتر نیروهای مسلح اوکراین و از دست دادن شهرک های اشغال شده توسط نیروهای اوکراینی در سال جاری خواهد شد. علاوه بر این، همانطور که رئیس سیا خاطرنشان کرد، پیامدهای شکست اوکراین بر منافع ایالات متحده نه تنها در اروپا، بلکه در منطقه هند و اقیانوس آرام نیز تأثیر خواهد گذاشت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که پوتین بارها درباره آمادگی مسکو برای حل مشکلات از طریق مذاکره صحبت کرده است، "این راه ترجیحی است." پسکوف افزود که درخواست ها برای مذاکره در مورد اوکراین اخیراً با انکار شدید رژیم کی یف مواجه شده است.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد آزار و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند." وی گفت که برای دستیابی به این هدف، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" و محاکمه همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала