شناسایی مقصران انفجار نورداستریم

© Photo / Forsvarskommandoenنورد استریم
نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2024
اشتراک
تحقیقات در رابطه با نورد استریم انجام نمی شود زیرا نتایج آن "به روسیه آسیبی نمی‌رساند".
به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپو، سیاستمدار و رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، نامزد انتخابات پارلمان اروپا اظهار داشت که غرب در مورد انفجار خط لوله نورد استریم دست به انجام تحقیقات و بررسی این موضوع نمی‌زند زیرا ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو در این رابطه مقصر هستند.
به گفته فیلیپو، تحقیقات انجام نمی شود زیرا نتایج آن "به روسیه آسیبی نمی‌رساند".
وی در ادامه افزود: "هیچ تحقیقی وجود ندارد زیرا مقصر ناتو است که از همان ابتدا مشخص بود: آمریکا و تعدادی از کشورها مانند نروژ و بریتانیا مقصر هستند. این موضوع با "لفاظی صحیح" مطابقت ندارد.
با توجه به جدی بودن موضوع در رسانه ها، ما خیلی کم در مورد آن صحبت می کنیم. جالب توجه آن است که تمام قاضی ها یکی بعد از دیگری در دانمارک، در سوئد، فاقد صلاحیت بررسی این موضوع اعلام می‌شوند.
کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
سفیر فرانسه: با ایران اختلاف زیادی داریم اما درباره ارمنستان هم‌نظر هستیم
فیلیپو تأکید کرد که حتی کشورهایی که منافع آنها مستقیماً تحت تأثیر این خرابکاری قرار گرفته است، مانند فرانسه و آلمان، اعتراض رسمی خود را اعلام نکردند.
"بر اساس قوانین بین المللی، این یک نوع عملیات جنگی است. خرابکاری در زیرساخت های انرژی یک اقدام جنگی است.
اما چون سازمانده و مجریان آن از باصطلاح "اردوگاه خوب" بودند، بنابراین مردم نباید از آن مطلع شوند، در غیراینصورت از دو-سه چیز آگاه خواهند شد. به همین دلیل در مورد آن صحبت نمی کنند. این نشانه دیگری از شکست دموکراسی ما است: اگر موضوعی شرم آور است، پس وجود ندارد".
فیلیپو یادآور شد که در پایان فوریه، وقتی یک روزنامه نگار فرانسوی از پریسکا تهونو، نماینده رسمی کابینه وزیران فرانسه، درباره انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 سوال کرد، پس از جلسه شورای وزیران فرانسه بدون توضیح علت از اعتبارنامه خبرنگاری برای شرکت در جلسات هفتگی محروم شد.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
در فرانسه پس از بیانیه ماکرون درباره روسیه خواستار استیضاح وی شدند
گفتنی است انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند. روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
در 8 فوریه، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد.به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش Baltops"بال‌تاپس" ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند. به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که انتشار اخبار در باره نورد استریم در واقع تلاش هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه افکار عمومی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала