در فرانسه پس از بیانیه ماکرون درباره روسیه خواستار استیضاح وی شدند

© Sputnik / Сергей Гунеевمکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
فلوریان فیلیپت، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پارلمان فرانسه باید به جنگ با روسیه رای منفی بدهد و امانوئل مکرون رئیس جمهور را استیضاح کند.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار نوشت رئیس جمهور فرانسه از کشورش متنفر است و می خواهد آن را به جنگ جهانی سوم بکشاند.
رهبر حزب میهن پرستان خواستار شد: "طومار ملی برای اینکه نمایندگان پارلمان بالاخره تکان بخورند! اصل 35 قانون اساسی که رای گیری در مورد جنگ و اصل 68: استیضاح وی!".
فیلیپت همچنین پیوندی به این طومار ارائه کرد که در وب سایت حزبش قرار گرفته است.
روز دوشنبه، کنفرانسی برای حمایت از اوکراین در پاریس برگزار شد که به ابتکار مکرون برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هلند به آن دعوت شدند. پس از این نشست، رهبر فرانسه گفت که شرکت کنندگان در آن درباره امکان اعزام سربازان برای کمک به کی یف بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند. وی همچنین افزود که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری را انجام خواهد داد.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
پیشنهاد اردوغان برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول
روز بعد، مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که هیچ صحبتی در مورد اعزام نیروهای نظامی به اوکراین وجود ندارد.
بعداً طرف فرانسوی تلاش کرد تا وضعیت را روشن کند. از جمله استفان سژورنت، وزیر امور خارجه، استدلال می‌کند که حضور پرسنل نظامی غربی در اوکراین به معنای مشارکت در درگیری نخواهد بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، به نوبه خود خاطرنشان کرد که صحبتی از جنگ با روسیه نشده است و این واقعیت که غرب به چگونگی کمک به مقامات کی یف می اندیشد "کاملاً عادی" است. به گفته گابریل آتال، نخست وزیر جمهوری، ارتش فرانسه می تواند امنیت مرزهای اوکراین را تضمین کند.
کرملین در توضیح سخنان مکرون گفت که چنین تحولی ناگزیر به یک درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، موضوع بحث در مورد امکان اعزام "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.
وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود گزارش داد که مسکو مشارکت نظامیان غربی در درگیری در اوکراین را به عنوان تشدید درگیری خواهد کرد. در عین حال، به گفته کنستانتین کوساچف، معاون رئیس شورای فدراسیون، گروه نظامی کشورهای اروپایی به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала