زلنسکی از ساخت سه خط دفاعی در اوکراین خبر داد

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2024
اشتراک
رئیس‌جمهور اوکراین پس از نشست ستاد مرکزی این کشور گفت: در اوکراین، شروع به ساخت سه خط استحکامات به طول دو هزار کیلومتر شده است".
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: "موضوع مهم استحکامات است. گزارش نخست وزیر دنیس شمیگال درباره سرعت ساخت خطوط پدافندی جدید، دفاع از سه خط به طول 2000 کیلومتر کار بزرگی است."
شمیگال در 4 مارس گزارش داد که کی یف امسال بیش از 20 میلیارد گریونا (525.6 میلیون دلار) برای ساخت استحکامات اختصاص داده است. در همان زمان، معاون رادای اوکراین از حزب همبستگی اروپایی ویکتوریا سیومار خاطرنشان کرد که کشور به شدت برای حل این مشکل کمبود پول دارد.
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، در اوایل فوریه - چند روز قبل از انتصابش در این پست - گفت که نیروهای اوکراینی از اقدامات تهاجمی به اقدامات دفاعی تغییر رویه داده اند. وی در عین حال اوضاع جبهه را پیچیده و متشنج ارزیابی کرد.
به نوبه خود، پنتاگون همچنین اعلام کرد که ارتش اوکراین، بدون از سرگیری کمک های آمریکا، باید تصمیم بگیرد که کدام شهرها را می توانند نگه دارند. این لایحه که از جمله بیش از 60 میلیارد دلار برای نیازهای کی یف اختصاص می دهد، به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید، اما در مجلس نمایندگان متوقف شد. زلنسکی اذعان کرد که اگر اوکراین کمک های وعده داده شده توسط ایالات متحده را ظرف یک ماه دریافت نکند، در میدان جنگ تضعیف می شود.
رئیس اداره اطلاعات اصلی اوکراین، کریل بودانوف، خطوط دفاعی روسیه را در ماه مه 2023 تمجید کرد و آنها را صحیح و قوی خواند. شمیگال در سپتامبر گذشته گفت که کی یف باید سیستم‌های موثری از استحکامات در جبهه ایجاد کند، مانند نمونه‌های روسی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала