نتانیاهو آخرین مهلت پایان عملیات در غزه را اعلام کرد

© AP Photo / Hatem AliПалестинцы посещают рынок во время продолжающегося израильского воздушного и наземного наступления на сектор Газа в Рафахе
Палестинцы посещают рынок во время продолжающегося израильского воздушного и наземного наступления на сектор Газа в Рафахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2024
اشتراک
بنیامین نتانیاهو گفت که عملیات اسرائیل در نوار غزه ممکن است یک تا دو ماه دیگر به پایان برسد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با پولیتیکو گفت که عملیات نظامی اسرائیل علیه جنبش حماس در نوار غزه ممکن است تا یک یا دو ماه دیگر پایان یابد.
وی گفت: ما سه چهارم گردان های جنگی تروریست های حماس را منهدم کرده ایم. و ما به پایان آخرین قسمت در مبارزه نزدیک شده ایم. (عملیات رزمی) بیش از دو ماه طول نخواهد کشید. شاید شش هفته، شاید چهار هفته به طول انجامد.
همزمان، بنیامین نتانیاهو، قصد اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در شهر رفح در نوار غزه را تایید کرد.
وی در مصاحبه با پولیتیکو گفت: ما به آنجا خواهیم رفت. ما عقب نشینی نخواهیم کرد.
حزب الله لبنان از حملات متعدد خود  به مواضع اسرائیل خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2024
حزب الله لبنان از حملات متعدد خود به مواضع اسرائیل خبر داد
نخست وزیر اسرائیل همچنین انجام عملیات نظامی اسرائیل علیه جنبش شیعی حزب الله لبنان را محتمل دانست.
وی ادامه داد: آنها (ساکنان شمال اسرائیل) از ترس اینکه حزب الله همان قتل عام هایی را که (جنبش فلسطینی) حماس در مرز با نوار غزه انجام داد، در مرزهای شمالی با لبنان مرتکب شود، خانه های خود را ترک کردند. ما هر کاری می توانیم انجام دهیم تا امنیت را برای آنها بازگردانیم و آنها را به خانه بازگردانیم. اگر لازم باشد از راه نظامی این کار را انجام دهیم، آن را انجام خواهیم داد. اگر راه دیپلماتیکی برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد، خوب است. اما در نهایت ما این کار را خواهیم کرد.
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
حمله اسرائیل به غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2024
حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه قربانی گرفت

وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала