صرفه جویی آب در ادارات تهران

CC BY 4.0 / IRNA / آب
آب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2024
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تأکید بر لزوم بهره‌گیری ازهمه ظرفیت‌ها و اقدام های فنی و قانونی برای مدیریت مصرف آب در شرایط خشکسالی موجود گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی برای صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در مصارف آب ملزم شدند.
مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه در بسیاری از کشورها با سرانه بارش سالانه 750 میلی‌متر میزان مصرف آب هر نفر 168 لیتر در شبانه‌روز است، خاطرنشان کرد: «در تهران باوجود متوسط بارندگی 190 میلیمتری در سال‌های اخیر، هر شهروند تهرانی 250 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند، این در حالی است که نوبت‌بندی آب در دستور کار ما نیست.
انشعاب‌های غیرمجاز هم به دلیل آسیبی که به شبکه دارد و هم خسارت مالی باید در دستور کار جدی شرکت‌های زیرمجموعه قرار گیرد. آموزش همگانی شهروندان برای استفاده از پمپ و مخزن به‌صورت توأم در تأسیسات داخلی را ضروری دانست.
سد طالقان کرج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2023
اجرای سه طرح مهم برای تأمین آب شرب تهران + جزئیات
یکی از اقدامات فنی در زمینه مدیریت مصرف، مدیریت فشار آب شبکه است که در این زمینه نظارت و کنترل شیر خط‌ها همانند فشارشکن‌ها ضروری است و اگر بتوانیم با مدیریت فشار به میزان 5 درصد از هدررفت آب جلوگیری کنیم، افزون بر 60 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب خواهیم داشت.
باتوجه‌به الزام کاهش 25 درصدی مصارف آب در سازمان‌های دولتی، شرکت‌های اقماری و مناطق 6گانه آبفای استان تهران باید با رصد به‌موقع، رفتارهای مصرفی را کنترل و پرمصرف‌ها را در گام نخست به رعایت الگوی مصرف دعوت و در صورت عدم همراهی، در نوبت‌های بعدی نسبت به ایجاد محدودیت و قطع موقت اشتراک و حتی در صورت ادامه روند مصارف بالا نسبت به رسانه‌ای شدن موضوع اقدام کنند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала