وزارت دفاع چین درباره رشد بودجه نظامی اظهار نظر کرد

© Sputnik / Maria Plotnikova /  مراجعه به بانک تصاویر Центральный деловой район Пекина - Гомао
Центральный деловой район Пекина - Гомао - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع چین اعلام کرد که بی ثباتی وضعیت امنیتی در داخل کشور رو به افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز شنبه گفت که افزایش هزینه‌های نظامی چین به‌ویژه به دلیل بی‌ثباتی فزاینده و عدم اطمینان وضعیت امنیتی در داخل کشور است.
بر اساس پیش نویس بودجه منتشر شده در روز سه شنبه، چین بودجه نظامی خود را در سال 2024 به میزان 7.2 درصد افزایش می دهد و به 1.665 تریلیون یوان (حدود 231.24 میلیارد دلار به نرخ ارز امروزی) می رساند.
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
چین در خصوص نحوه "ایجاد خطر نظامی توسط تایوان" توضیح داد
سخنان وو کیان در مورد افزایش هزینه های نظامی در حساب رسمی وزارت دفاع جمهوری خلق چین در شبکه اجتماعی "وی چت" منتشر شد: بی ثباتی و عدم اطمینان وضعیت امنیتی در چین در حال افزایش است و چالش های مبارزه نظامی دشوار و متنوع شده است.
وو کیان افزود که دنیای کنونی از صلح دور است و ارتش باید تقویت شود. وی خاطرنشان کرد که تغییرات دیرینه در دنیای امروز شتاب می گیرد، اختلافات سیاسی بین المللی و درگیری های نظامی در بسیاری از نقاط کره زمین در حال وقوع است و وضعیت داخلی در مبارزه با تجزیه طلبی "پیچیده و دشوار است."
اوضاع در اطراف تایوان در اوایل آگوست سال 2022 پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در آن زمان، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به تایوان که به رهبری چیانگ کای شک در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان‌های غیردولتی، انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد مبادلات از طریق تنگه در ارتباط هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала