رئیس پارلمان کریمه، این شبه جزیره را هدف اولویت دار ناتو خواند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
رئیس پارلمان کریمه گفت که کشورهای ناتو هواپیماهای خود را برای اهداف شناسایی به دریای سیاه می فرستند و اولویت آنها، اول از همه، شبه جزیره کریمه است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که جنگنده سوخو 30 روسیه مانع از تجاوز هواپیماهای نیروی هوایی بریتانیا به مرز دولتی بر فراز دریای سیاه شد. با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیمای شناسایی الکترونیکی و جنگ الکترونیک RC-135 و دو جنگنده چند منظوره تایفون نیروی هوایی بریتانیا از مرز دولتی روسیه دور شدند. یک روز پیش از آن، حادثه مشابهی با یک هواپیمای شناسایی و کنترل راداری دوربرد E-3F و دو جنگنده رافائل-S نیروی هوافضای فرانسه روی داد. سپس جنگنده روسی Su-27 به هوا بلند شد.
ولادیمیر کنستانتینوف رئیس پارلمان کریمه گفت: "ما نباید بالاترین اهمیت نمادین کریمه را فراموش کنیم، همانطور که می بینیم، نه تنها برای ما. هدف هوانوردی ناتو در آب‌های محصور دریای سیاه، شناسایی است و حدس زدن اینکه تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده سپس به چه کسی و برای چه هدفی منتقل می‌شود، دشوار نیست. دشمن ما حداقل به موفقیت های نظامی نیاز دارد و کریمه برای آنها در دریای سیاه هدف اولویت دارد."
به گفته وی، کشورهای ناتو در قبال روسیه "رفتاری رذل دارند".
کریمه در مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه ای از روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می‌کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала