بایدن جمهوری خواهان را مسئول شکست کی یف می داند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
دیپلمات سابق آمریکایی معتقد است، بایدن جمهوری خواهان را مسئول شکست نیروهای مسلح اوکراین می داند.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کاردن، مشاور سابق کمیسیون دوجانبه ریاست جمهوری روسیه و آمریکا در وزارت امور خارجه ایالات متحده به اسپوتنیک گفت: "جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه، زمینه را برای مقصر دانستن مخالفان جمهوری خواه برای شکست اوکراین در درگیری با روسیه در صورتی که آنها همچنان به جلوگیری از کمک مالی جدید به کیف ادامه دهند، ایجاد کرد."
بایدن یک شب قبل سخنرانی سنتی سالانه خود را برای کنگره و ملت ایراد کرد و طی آن گفت که "اوکراین می تواند با حمایت آمریکا جلوی پوتین را بگیرد". او از قانونگذاران خواست تا لایحه اختصاص بسته جدیدی از کمک های نظامی به نیازهای کی یف را تصویب و برای امضای او ارائه کنند.
کاردن در توضیح سخنرانی بایدن گفت: "من این سخنرانی را اینگونه شنیدم: بایدن زمینه را برای سرزنش جمهوری خواهان به خاطر از دست دادن درگیری در صورت مسدود کردن بخش های بیشتر از بودجه فراهم کرد. به نظر من او واقعاً معتقد است که مقام فرماندهی کل قوا به او کمک سیاسی می کند. با این حال، نتایج حاصل از ایالت میشیگان این نظریه را رد می کند."
کنگره ایالات متحده، به دلیل موضع اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، هنوز از درخواست دولت مبنی بر اختصاص 60 میلیارد دلار دیگر برای کی یف حمایت نکرده است. تخصیص‌های قبلی در دسامبر سال گذشته به پایان رسید و بخش‌هایی از بسته‌های کمک‌های نظامی که قبلاً اعلام شده بود در اجرای قراردادهای قبلی به اوکراین می‌آیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала