تاکید چین و سوئیس بر مشارکت روسیه در نشست صلح اوکراین

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Панорама Берна, Швейцария
Панорама Берна, Швейцария - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
اشتراک
برن و پکن اعلام کردند که بدون مسکو، نشست اوکراین "جعلی" خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از منابع آگاه نوشت که چین و سوئیس اصرار دارند که روسیه به نشست صلح اوکراین در سوئیس دعوت شود و بدون مشارکت مسکو این نشست "جعلی" خواهد بود.
این نشریه نوشت: منابع نزدیک به مذاکرات گفتند که دو کشور دیدگاه "عملی" در مورد چگونگی دستیابی به صلح دارند و بدون مشارکت هر دو طرف خطر تبدیل شدن به یک معادله دیپلماتیک "جعلی" وجود دارد.
این نشریه خاطرنشان می کند که برن و پکن گزینه مذاکره بدون مشارکت روسیه را واقع بینانه نمی بینند. علاوه بر این، افرادی که در جریان این نشست قرار گرفتند به این نشریه گفتند که لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا به نمایندگان اتحادیه اروپا گفت که این نشست "نمی‌تواند کنفرانسی باشد که در آن طرحی تدوین شود که" روس ها با آن موافقت کنند".
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
لاوروف احتمال برگزاری نشست صلح درباره اوکراین در سوئیس را ارزیابی کرد
رئیس جمهور سوئیس قبلاً گزارش داد که ولادیمیر زلنسکی خواستار سازماندهی نشست صلح اوکراین شده است. پیشتر آندری ارماک، رئیس دفتر زلنسکی گفت که کی یف می‌خواهد نشست‌هایی را برای تصویب "فرمول صلح" اوکراین برگزار کند. ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و انجام روند صلح بدون روسیه غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала