- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارزیابی تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مسیر دونتسک

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مسیر دونتسک
ارزیابی تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مسیر دونتسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مسیر دونتسک از 1970 پرسنل نظامی فراتر رفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در کانال تلگرامی خود گزارش داد که ظرف یک هفته، نیروهای روسیه در جهت دونتسک مواضع بیشتری را در کنترل خود در آوردند، هشت حمله را دفع کردندو تلفات اوکراین به بیش از 1970 پرسنل نظامی و 11 تانک رسید.
در گزارش این هفته وزارت دفاع روسیه آمده است: در جهت دونتسک، واحدهای گروه نیروهای "جنوب" مواضع بیشتری را در کنترل گرفتند و تشکیلات تیپ های 5، 92 تهاجمی، 28، 33 مکانیزه، 46، 81 تیپ هوایی نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 241 دفاعی را در مناطقی از شهرک های کلشچفکا، کردیوموفکا، آندریفکا و کراسنویه جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
علاوه بر این، طبق گفته این وزارت، نیروهای روسی هشت ضد حمله دشمن را در مناطق شهرک های کراسنوگاروکا، نوومیخایلوفکا و پابدا جمهوری خلق دونتسک دفع کردند.
ظرف یک هفته، 24 سرباز اوکراینی تسلیم شدند.
در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 1970 پرسنل نظامی، 11 تانک، 17 خودروی زرهی ، 47 خودرو، 25 اسلحه توپخانه صحرایی، دو خودروی رزمی راکت انداز چندگانه Grad و خودروی جنگی سامانه موشکی ضد هوایی Strela-10 بود.
هوانوردی و پدافند هوایی در طول یک هفته یک فروند میگ 29 اوکراینی، 5 موشک سایه طوفان، 7 بمب هوایی هامر ، 33 گلوله هیمارس، 796 پهپاد را سرنگون کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала