- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: ارتش روسیه مواضع بهتری را در جهت آودیوکا تصرف کرد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке
Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که یگان های گروه نیروهای "مرکز" در جهت آودیوکا مواضع بهتری را تصرف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد که در طی 24 ساعت گذشته، نیروهای روسیه مواضع بهتری را در جهت آودیوکا تصرف کردند، نیروهای مسلح اوکراین 400 سرباز را در جهت آودیوکا از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه افزود: یگان های گروه نیروهای "مرکز" در جهت آودیوکا مواضع بهتری را تصرف کردند و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های مکانیزه 24، 78، 110 نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های مایورسک، نووگورودسکویه و اورلوفکا در جمهوری خلق دونتسک را زیر آتش قرار دادند.
علاوه بر این، گروه "مرکز" چهار حمله گروه‌های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق لنینسکی، نوگورودسکویه و روزوفکا و هفت ضد حمله را در مناطق پتروفسکی، بردیچی، اورلوفکا، توننکی و پیروومایسکی دفع کرد.
انهدام یکی دیگر از تانک های آبرامز در جهت آودیوسکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام یکی دیگر از تانک های آبرامز در جهت آودیوکا
تلفات سربازان اوکراینی به 390 کشته و زخمی رسید، دو خودروی زرهی رزمی، 14 خودرو و یک سامانه خودکششی "گووزدیکا" منهدم شد. انبار مهمات صحرایی نیز منهدم شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین 200 نظامی را در طی یک شبانه روز در جهت دونتسک از دست دادند. ارتش روسیه وضعیت خود را در خط مقدم جبهه در جهت دونتسک جنوبی بهبود بخشید و یک ضد حمله را دفع کرد. تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این جهت به 160 نفر رسید. سامانه موشکی ضد هوایی "استرلا-10" اوکراینی منهدم شد.
وزارت دفاع روسیه افزود: نیروهای مسلح اوکراین در طی یک شبانه روز 30 نظامی را در جهت خرسون از دست داد.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که برای دومین روز متوالی یک بمب هوایی هدایت شونده "هامر" ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала