لاوروف: "اردوی جنگ" در اروپا هنوز قوی است و نمی خواهد خط مشی خود را تغییر دهد

© Sputnik / The press service of the Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره مکالمات افشا شده بین افسران عالی رتبه ارتش آلمان درباره حمله به پل کریمه و اظهارات اخیر ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: "اردوی جنگ" در اروپا هنوز قوی است و آنها مسیر خود را تغییر نمی دهند
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از همایش دیپلماتیک آنتالیا اعلام کرد اظهارات لوید آستین، رئیس پنتاگون و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نشان می‌دهد که "اردوی جنگ" نمی‌خواهد خط مشی خود در راستای "وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه" تغییر دهد.
وی گفت: "وضعیت به وضوح نشان می دهد که "اردوی جنگ" در اروپا هنوز بسیار قوی است <...> آخرین اظهارات مکرون و آستین، و گفتگوی ژنرال های آلمانی همچنان نشان می دهد که "حزب جنگ" به هیچ وجه نمی خواهد خط مشی خود در راستای "وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه" تغییر دهد را تغییر کند. ما این را درک می کنیم."
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
در فرانسه پس از بیانیه ماکرون درباره روسیه خواستار استیضاح وی شدند
دیروز جمعه، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای "راسیا سوودنیا" (Rossiya Segodnya) و شبکه تلویزیونی "راشا تودی " (RT)، در شبکه اجتماعیVKontakte متن کامل گفتگو بین افسران آلمانی را در مورد "چگونه پل کریمه را بمباران خواهند کرد" را منتشر کرد. در این گفتگو که در 19 فوریه انجام شد، رئیس بخش عملیات و رزمایش های فرماندهی نیروی هوایی ارتش آلمان، فرانک گریف، بازرس نیروی هوایی اینگو گرهارتز و کارکنان مرکز عملیات هوایی فرماندهی فضایی ارتش المان ، فنسک و فراستدت حضور داشتند.
دوشنبه گذشته، نشستی با حضور حدود ده رهبر اروپایی در پاریس در مورد موضوع حمایت از رژیم کی یف برگزار شد. پس از پایان آن، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که شرکت کنندگان در مورد موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند. وی افزود که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ دست به هر کاری خواهد زد.
همچنین اخیراً لوید آستین، رئیس پنتاگون گفته بود که شکست اوکراین در درگیری کنونی، خطر درگیری نظامی بین ناتو و روسیه را ایجاد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала