کرملین: پیش نویس توافقنامه صلح روسیه و اوکراین را منتشر نمی کنیم

© Sputnik / Alexey Maishevکرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه
کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
کرملین :مایل نیستیم پیش نویس توافقنامه صلح روسیه و اوکراین در سال 2022 را منتشر کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که کرملین مایل نیست متن پیش نویس توافقنامه صلح فدراسیون روسیه و اوکراین در سال 2022 را منتشر کند؛ روند صلح توسط کی یف به دستور لندن متوقف شد.
یکی از روزنامه‌نگاران از دیمیتری پسکوف خواست تا در مورد پیش‌نویس معاهده صلح روسیه و اوکراین که در سال 2022 تقریباً با آن موافقت شد، اما در آوریل 2022 به امضا نرسید و در وال استریت ژورنال منتشر شده بود، اظهار نظر کند. به گفته این نشریه، در میان شروط همچنین بحث شده است که از بین تمام مناطق تحت کنترل بی قید و شرط روسیه، تنها کریمه باقی بماند و آینده جمهوری خلق لوهانسک و جمهوری خلق دونتسک در طی مذاکرات شخصی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی مشخص شود.
نیروهای روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
دستیابی به صلح در اوکراین بدون روسیه غیرممکن است
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در آن لحظه آماده خروج نیروها از قلمرو استان های خرسون و زاپوروژیه بود یا خیر گفت: تنها چیزی که می توانم بگویم این است که در مارس 2022 شرایط دیگری وجود داشت، امروز شرایط متفاوتی وجود دارد و در واقع یک وضعیت قانونی متفاوت برای سرزمین هایی که به مناطق فدراسیون روسیه تبدیل شده اند، در قانون اساسی کشور ما نوشته شده است.
وی افزود: به طور کلی، بله، در واقع، متن مورد توافقی وجود داشت، اما ما نمی‌خواهیم آن را منتشر کنیم. متن و کل روند مذاکرات با تصمیم طرف اوکراینی بر اساس دستوری که از بریتانیا دریافت شد، متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала