رئیس سنای روسیه: خط مشی روس هراسی فعلی در مولداوی توسط غرب تحمیل شده

© Photo / Press service of the Federation Council والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان روسیه
والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان روسیه در نشستی با یوگنیا گوتسول رئیس جمهوری خودمختار گاگائوزیا مولداوی گفت که کیشینو سیاست روس هراسی را دنبال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این سناتور خاطرنشان کرد که مسکو از مسیر متوازن و مصلحت گرایانه گاگائوزیا حمایت می کند و آماده ارائه هرگونه کمک است.
یوگنیا گوتسول به نوبه خود گفت که کیشینو به حقوق این منطقه ظلم می کند و این ظلم از همه حد و مرزها فراتر رفته است .
این سیاستمدار افزود: "ما سال ها و دهه ها دوست بودیم، روابط متقابل خوبی با فدراسیون روسیه داشتیم. ما می خواهیم به دوستی ادامه دهیم، ما می خواهیم به حمایت و کمک از طرف فدراسیون روسیه ادامه داشته باشد. ما حداقل می خواهیم بدون نقل و انتقالات، بدون پیچیدگی در لجستیک به روسیه برسیم، زیرا اکنون این کار بسیار دشوار است.
آنچه در مورد جمهوری “ترانس نیستریا” میدانیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
داده نمایی
جمهوری ترانس نیستریا در نقشه + داده نمایی
درخواست کمک جمهوری ترانس نیستریا از روسیه به دلیل محاصره اقتصادی از سوی مولداوی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
درخواست کمک جمهوری ترانس نیستریا از روسیه به دلیل محاصره اقتصادی از سوی مولداوی
به گفته او، بسیاری از مردم گاگائوز در روسیه زندگی می کنند، از جمله کسانی که برای کار آمده اند و بازگشت به خانه برایشان مشکل است. رئیس این خودمختاری خواستار باز شدن دسترسی به بازار روسیه برای تولیدکنندگان کشاورزی گاگاوز شد.
امروز 1 مارس، یوگنیا گوتسول در یک سفر کاری به مسکو است. منابعی در دولت گاگائوزیا گزارش دادند، او همچنین از کازان بازدید خواهد کرد.
گاگائوزیا یک خودمختاری در جنوب مولداوی است، این منطقه به طور سنتی از نزدیکی با روسیه حمایت می کند، در حالی که کیشینو مسیری خط مشی یکپارچگی اروپایی اعلام کرده است. در فوریه 2014، همه پرسی در گاگائوزیا در مورد تعیین سمت گیری سیاست خارجی مولداوی برگزار شد. بیش از 98 درصد از شرکت کنندگان آن از پیوستن مولداوی به اتحادیه گمرکی با کشورهای مشترک المنافع حمایت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала