درخواست کمک جمهوری ترانس نیستریا از روسیه به دلیل محاصره اقتصادی از سوی مولداوی

© Photo / Maxenceدرخواست کمک جمهوری ترانس نیستریا از روسیه به دلیل محاصره اقتصادی از سوی مولداوی
درخواست کمک جمهوری ترانس نیستریا از روسیه به دلیل محاصره اقتصادی از سوی مولداوی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
بر اساس قطعنامه ای که امروز چهارشنبه توسط کنگره نمایندگان همه سطوح جمهوری به رسمیت شناخته نشده ترانس نیستریا مولداوی به تصویب رسید، ترانس نیستریا در رابطه با محاصره اقتصادی از سوی مولداوی از روسیه در خواست کمک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در متن قطعنامه مصوبه آمده است: " درخواست از مجالس شورای فدراسیون و دومای فدراسیون روسیه برای اجرای اقداماتی برای محافظت از ترانس نیستریا در شرایط افزایش فشار از سوی مولداوی، با در نظر گرفتن واقعیت اقامت دائم بیش از 220 هزار شهروند روسیه در قلمرو جمهوری ترانس نیستریا مولداوی و تجربه مثبت منحصربفرد حفاظت از صلح روسیه در دنیستر و همچنین جایگاه ضامن و میانجی آن در روند مذاکرات به تصویب برسد".
ممنوعیت ورود مقامات مولداوی به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
ممنوعیت ورود برخی مقامات مولداوی به روسیه
این سند خاطرنشان می کند که جمهوری ترانس نیستریا مولداوی با چالش ها و تهدیدهای بی سابقه ای از اقتصادی، اجتماعی، بشردوستانه و نظامی-سیاسی مواجه است.
ترانس‌نیستریا، یا جمهوری پریدنستروویای مولداوی (PMR) کشوری به رسمیت شناخته نشده است که کنار رود دنیستر در شرق مولداوی و در همسایگی با اوکراین قرار دارد.
ترانس نیستریا، که 60 درصد ساکنان آن روس و اوکراینی هستند، حتی قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دنبال جدایی از مولداوی بود، زیرا می ترسید که این جمهوری در پی اوج گیری ناسیونالیسم به رومانی بپیوندد. در سال 1992، پس از تلاش نافرجام کیشینو برای حل این مشکل با زور، ترانس نیستریا عملاً به سرزمینی خارج از کنترل آن تبدیل شد. در سال 2006، یک همه پرسی در این جمهوری به رسمیت شناخته نشده برگزار شد که در آن 96.62 درصد از مردم به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند. با این حال، در آن زمان هیچ تصمیمی از مسکو گرفته نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала