ممنوعیت ورود برخی مقامات مولداوی به روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوعیت ورود مقامات مولداوی به روسیه
ممنوعیت ورود مقامات مولداوی به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه سفیر مولداوی را احضار و به دلیل اقدامات کیشینوف به وی اعتراض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه لیلیان داری سفیر مولداوی را احضار کرد و به دلیل اقدامات غیردوستانه کیشینوف علیه وی اعتراض کرد.
در این اعلامیه آمده است: در 10 ژانویه، لیلیان داری، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری مولداوی در روسیه به وزارت امور خارجه احضار شد. اعتراض شدیدی به سفیر در رابطه با اقدامات غیردوستانه مقامات رسمی کیشینوف صورت گرفت. خاطرنشان شد که در صورت ادامه، طرف روسی حق اقدامات تلافی جویانه اضافی را برای خود محفوظ می دارد.
همانطور که این وزارتخانه توضیح داد، رسانه های روسی و روسی زبان در مولداوی در معرض آزار و اذیت سیاسی قرار دارند. بنابراین، جمهوری تعهدات بین المللی در زمینه حمایت از آزادی بیان و حقوق روزنامه نگاران را نقض می کند.
علاوه بر این، موارد تبعیض علیه هموطنان و نیز امتناع بی‌اساس از اجازه عبور از مرز، بیشتر شده است. این وزارتخانه اشاره کرد که مقامات مولداوی نیز به نوبه خود به اظهارات تهاجمی علیه رهبری روسیه ادامه می دهند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: نگرانی در مورد اطلاعاتی که در رسانه ها در مورد برنامه های جمهوری مولداوی برای کمک به آموزش پرسنل نظامی نیروهای مسلح اوکراین در خاک مولداوی با مشارکت مربیان کشورهای ناتو در رسانه ها ظاهر شد.
در نتیجه، سفیر از تصمیم بسته شدن ورود برخی از مقامات جمهوری به روسیه در پاسخ به اقدامات رهبری مولداوی مطلع شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала