- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 444 هزار پرسنل نظامی است

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی شویگو
سرگئی شویگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اطلاع داد که با استناد به آمار موجود، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات ویژه روسیه بالغ بر 444 هزار پرسنل نظامی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اطلاع داد که با استناد به آمار موجود، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات ویژه روسیه بالغ بر 444 هزار پرسنل نظامی است.
پیشتر، دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک به اسپوتنیک گفت که اظهارات ولادیمیر زلنسکی در مورد تلفات نیروهای مسلح اوکراین دروغی آشکار و بدبینانه است.
پوشیلین در ادامه متذکر شد:"زلنسکی پیشتر گفته بود که تلفات نیروهای مسلح اوکراین از فوریه 2022 تاکنون به 31 هزار کشته رسیده است. "یک دروغ آشکار و بدبینانه دیگر از زلنسکی.
وزارت دفاع روسیه میزان تلفات ارتش اوکراین در دو جبهه را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه میزان تلفات ارتش اوکراین در دو جبهه را اعلام کرد
ریاست جمهوری خلق دونتسک توضیح داد که چرا زلنسکی این کار را انجام می دهد:"تنش در بقیه مناطقی که هنوز جزئی از اوکراین سابق هستند رو به افزایش است و زلنسکی با این دروغ‌ها تلاش می‌کند تا میزان نارضایتی مردم را کاهش دهد، به‌ویژه با توجه به روش‌های خشونت‌آمیز بسیج عمومی که در آنجا عادی شده است".
گفتنی است، در ماه دسامبر 2023، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، گفت که از آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح بیش از 5.8 هزار مزدور خارجی را منهدم کرده اند و 103 جنایتکار جنگی که مرتکب رفتار ظلمانه شدیدی شده بودند، در خاک اوکراین نابود شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала