گزارش و تحلیل

اروپایی ها نمی خواهند شریک هلوکاست جدید باشند اما بایدن اصرار دارد باشد

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские солдаты занимают позиции возле границы с сектором Газа на юге Израиля
Израильские солдаты занимают позиции возле границы с сектором Газа на юге Израиля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
تا همین لحظه هم جنگ اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع در غزه یک قتل عام و نسل کشی تمام عیار به توسط بسیاری از مردمان جهان حساب می آید و کل جهان منتظر دادگاه بین المللی لاهه است تا نظر خود را در این باره اعلام کند.
البته با توجه به اینکه همه می دانند این دادگاه هم مانند دیگر مجامع بین الملل تحت نفوذ ایالات متحده قرار دارد بسیاری بعید می دانند این دادگاه رای ای را که بازدارنده باشد صادر کند، گو اینکه اصولا اگر شورای امنیت سازمان ملل پشت رای دادگاه جنایات بین المللی را نگیرد کلا نتیجه این دادگاه بی اثر می باشد.
فقط تنها اتفاقی که پیش می آید این است که از نظر بین المللی محکومیت دیگری به محکومیت های اسرائیل و حامیان آن اضافه خواهد شد.
در ایالات متحده ظاهرا برای بایدن و باند اش مهم نیست که مردم آمریکا چه فکر می کنند و چه نظری دارند اما به هر حال ظاهرا در اروپا سیاستمداران بسیار دلواپس نظر مردم و تاثیر کشتار های اسرائیل بر آرای عمومی سیاستمداران حامی اسرائیل می باشند.
هیتلر هم زمانی از همین بهانه هایی که نتانیاهو امروزه برای کشتار فلسطینی ها استفاده می کند برای کشتار یهودی ها استفاده کرد.
البته نام هیتلر در تاریخ بد جا افتاده ولی کلا بسیاری از اروپایی ها نسبت به یهودی ها رفتارهای خصومت وار داشتند و قبل از هیتلر هم اروپایی ها با استفاده از دقیقا همین بهانه هایی که امروزه صهیونیست ها بر علیه فلسطینی ها استفاده می کنند به خود اجازه می دادند انواع واقسام جنایات را بر علیه یهودی ها مرتکب شوند.
امروزه بسیاری از سیاستمداران اروپایی به ظاهر احساس گناه دارند که روزی روزگاری آبا و اجدادشان به یهودی ها ظلم کردند و تلاش دارند با حمایت از یهودی ها گناهان آبا و اجدادی خود را پاک کنند اما نکته قابل تامل امروزه این است که بحث حمایت از یهودی ها یک مساله است و حمایت از صهیونیست ها و جنایات جنگی تندروهای صهیونیست ماجرایی دیگر.
امروزه ظاهرا بسیاری از مقامات سیاسی اروپایی متوجه شده اند که جریان جنگ و حمله اسرائیل به غزه از بحث دفاع از خود و یا دفاع از یهودی ها و یا تامین امنیت اسرائیل بسیار فراتر رفته و ماجرا جریان دیگری است.
آمریکا و اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
گزارش و تحلیل
معماری استراتژیک اروپا که آمریکا آن را نابود کرده است
ماجرا این است که برخی تندروهای صهیونیست به دنبال محقق نمودن اهداف و رویاهای صهیونیستی خود برای تصرف نیل تا فرات هستند و برای محقق کردن این هدف در حال نسل کشی و قتل عام انسان های بی گناه می باشند، مساله ای که اروپایی ها دهه ها هست منادی مقابله با آن می باشند.
رفتار دولت مردان اسرائیل با اصول عقیدتی و سیاست فکری اروپای بعد از جنگ جهانی دوم کاملا تناقض دارد و سیاست مداران اروپایی پس از چند ماه قتل عام مردم بی گناه در غزه تازه متوجه شده اند که دارند در یک هلوکاست جدید شریک می شوند و تلاش دارند هر چه سریعتر خود را از این ماجرا کنار بکشند.
البته نمی توان تصور کرد که اعتراض های مردمی بی تاثیر بوده و اینبار آفتاب از غرب طلوع کرده و مردم کشورهای غربی هستند که با اعتراضات خود سیاستمداران را وادار کرده اند متوجه شوند که درگیر چه ماجرایی شده اند.
از سوی دیگر ظاهرا بایدن تحت تاثیر کهولت سن هنوز متوجه ماجرا نیست و هنوز در شرایط چهل پنجاه سال پیش گیر کرده و هنوز تصور می کند که حمایت بی چون و چرا از اسرائیل میتواند برای او درون آمریکا محبوبیت ایجاد کند.
گو اینکه بسیاری از مشاوران اش و تیم دولت او به وی گوشزد می کنند که ادامه حمایت از اسرائیل در جریان کشتار مردم بی گناه نه فقط برای او محبوبیت به ارمغان نمی آورد بلکه چه بسا که حتی موجب ایجاد مخالفت بر علیه او می شود و امروزه برای اولین بار مسلمانان ایالات متحده بر علیه بایدن بسیج شده اند و کمپین نه به بایدن راه انداخته اند.
همان هایی که در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجبات شکست ترامپ را فراهم کرده اند.
حتی یهودی های آمریکا امروزه شروع کرده اند جنبش هایی را راه بیاندازند تا به آمریکایی ها و جهانیان بگویند آنها با نتانیاهو و تیم تندرو وی و جنایات آنها همراه نیستند.
چرا آمریکا نمی تواند رهبر جهان شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
گزارش و تحلیل
چرا آمریکا نمی تواند رهبر جهان شود؟
این بدین معنا می باشد که بایدن با سیاست خود حتی حمایت بسیاری از یهودی های آمریکا را نیز از دست خواهد داد.
مضاف بر همه اینها امروزه در حالی که هم و غم اصلی اروپایی ها ماجرای اوکراین می باشد و توقع دارند آمریکا در این ماجرا پشت آنها را بگیرد می بینیم که هم و غم اصلی آمریکایی ها و اعضای کنگره حمایت از اسرائیل است و ماجرای اوکراین به مرتبه دوم توجه آمریکایی ها تبدیل شده.
این ماجرا موجب آن شده که اروپایی ها بسیار خشمگین باشند چون آنها می توانستند در ابتدای جنگ در اوکراین با روسیه به نوعی به تفاهم های سیاسی برسند و فقط به دلیل اصرار آمریکا و امید بستن آنها به حمایت آمریکا موجب آن شد که آنها وارد رویارویی با روسیه شوند.
حالا آمریکایی ها وسط میدان اروپایی ها را ترک کرده اند و تمرکز خود را روی منافع اسرائیل گذاشته اند.
مضاف بر همه اینها آمار منتشر شده نشان می دهد که مردم آمریکا هم از ادامه حمایت های این کشور از اوکراین ناراضی می باشند و به همین دلیل سیاستمداران ارشد آمریکایی ترجیح داده اند که کم کم به بهانه حمایت از اسرائیل، پای خود را از معرکه بیرون بکشند.
اروپایی ها هم احمق نیستند و کاملا متوجه ماجرا هستند.
در رای گیری های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل هم که می بینیم برای اولین بار اروپایی ها مخالف رای آمریکا رای می دهند.
به این دلیل می توان گفت امروزه ما وارد مرحله جدیدی از اختلافات میان آمریکا و اروپایی ها شده ایم و اروپایی ها تازه متوجه شده اند که آمریکا فقط به دنبال منافع خود است و برایش مهم نیست که اروپایی ها را قربانی منافع خود کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала