وزارت خارجه سوئیس: روسیه به کنفرانس صلح اوکراین دعوت خواهد شد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه سوئیس: روسیه به کنفرانس صلح اوکراین دعوت خواهد شد
وزارت خارجه سوئیس: روسیه به کنفرانس صلح اوکراین دعوت خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه سوئیس گفت: روسیه برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین به سوئیس دعوت خواهد شد، اگرچه ورود نمایندگان این کشور بعید است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس در گفتگو با اسپوتنیک در این خصوص صحبت کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که بحث در مورد طرح های حل و فصل صلح آمیز در اوکراین بدون مشارکت روسیه بیهوده و مضحک است.
کاسیس افزود در حالی که اولین کنفرانس در سوئیس برگزار می شود، کنفرانس های بعدی ممکن است در کشورهای دیگر مانند برخی از کشورهای بریکس برگزار شود.
وزیر خارجه سوئیس گفت: تصور اینکه کشورهای بریکس می توانند و می خواهند نقش خاصی در این مسیر ایفا کنند کاملاً ممکن است. اگر آنها این کار را انجام دهند بسیار خوشحال خواهیم شد و مستقیماً در این مورد با آنها صحبت خواهیم کرد. امروز دقیقاً به عنوان بخشی از این روند ادغام، دیداری دوجانبه با آفریقای جنوبی و عربستان سعودی خواهم داشت.
رئیس جمهور سوئیس قبلاً گزارش داده بود که ولادیمیر زلنسکی خواستار سازماندهی نشست صلح درباره اوکراین شده است. همانطور که رئیس دفتر زلنسکی، آندری ارماک، قبلاً گفته بود، کی یف می‌خواهد نشست‌هایی را برای تصویب "فرمول صلح" اوکراین برگزار کند. ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و انجام روند صلح بدون روسیه غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала