دولت آلمان هزینه های کمک به اوکراین را محاسبه کرد

© Lichtblick/Achim Meldeمجلس
مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
آلمان حدود 32 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دولت فدرال آلمان اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه روسیه، آلمان حدود 32 میلیارد یورو برای کمک به کی یف هزینه کرده است.
دولت فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرد: موضع آلمان روشن است: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. آلمان تقریباً 32 میلیارد یورو به اوکراین در قالب کمک های بشردوستانه، بودجه مستقیم و تسلیحات کمک کرده است.
پیشتر، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که برلین در سال 2024 به میزان 7.1 میلیارد یورو به کی یف کمک نظامی خواهد کرد. در حال حاضر شش میلیارد یورو برای سال های آینده تخصیص داده شده است.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала