"کنترل از دست رفت"؛ اوکراینی ها چگونه آودیوکا را از دست دادند؟

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке
Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است، فرماندهی نظامی اوکراین پس از تسلیم آودیوکا دیگر نمی تواند نیروهای مسلح اوکراین را کنترل کند.
به گزارش اسپوتنیک، دانیل دیویس در مصاحبه ای با کانال نیوز نیشن که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد گفت: "به نظر می رسد که فرماندهی نظامی اوکراین کنترل نیروهای خود را از دست داده است. آنها نیروهایی در حومه شهر داشتند که هنوز می توانستند از خود دفاع کنند، کاری که به آنها گفته شد انجام دهند. در عوض، آنها آنجا را ترک کردند و به دنبال آنها بقیه نیز این کار را کردند".
دیویس تاکید کرد که به همین دلیل بود که الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین مجبور شد خروج واحدهای اوکراینی را از شهر اعلام کند. به نظر وی ، وضعیت برای نیروهای مسلح اوکراین بدتر خواهد شد ، زیرا سربازان دیگر به رهبری اعتماد ندارند.
این نظامی سابق آمریکا در پایان گفت: "مرحله بعدی حتی دشوارتر خواهد بود."
در غروب 17 فوریه، وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو به ولادیمیر پوتین درباره تحت کنترل گرفتن کامل آودیوکا گزارش داد. رئیس جمهور روسیه این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش این کشور تبریک گفت.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند. آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از دونتسک دور کرده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала