سفیر روسیه: اسرائیل باید فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند

© AP Photo / Ahmed Hatemسفیر روسیه: اسرائیل باید فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند
سفیر روسیه: اسرائیل باید فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
ولادیمیر تارابرین، نماینده روسیه در جلسات دادگاه بین المللی دادگستری سازمان ملل و سفیر روسیه در هلند، از اسرائیل خواست به نقض قوانین بین المللی پایان داده و تمام فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه بین المللی دادگستری لاهه در روزهای 19 تا 26 فوریه جلساتی را درباره پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین های فلسطینی از جمله بیت المقدس قدس توسط اسرائیل برگزار می کند. در طول این نشست ها، بیش از 50 کشور و سه سازمان بین المللی - اتحادیه کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا، سخنرانی خواهند کرد.
آمریکا، ترکیه را به طور قطعی از برنامه‌ اف۳۵ کنار گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
دادگاه لاهه تحویل قطعات F-35 توسط هلند به اسرائیل را ممنوع کرد
ترابرین در جلسه استماع امروز چهارشنبه گفت: "اسرائیل باید به همه موارد نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی و سایر فعالیت‌هایی را که مانع دستیابی به توافق درباره وضعیت حقوقی می‌شود، متوقف کند".
وی خاطرنشان کرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در خاک فلسطین که بر خلاف قوانین بین‌المللی ایجاد شده‌اند، "با اصل غیرقابل قبول بودن تصاحب اراضی با توسل به زور در تضاد است".
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفته بود اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала