در مسکو از دخالت سیاست در ورزش و فروپاشی جنبش المپیک سخن گفتند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در مورد وضعیت فعلی در عرصه ورزش جهانی صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "به نظر من باید نه آنقدر در مورد شخصیت ها، بلکه در مورد آنچه در سطح جهانی اتفاق می افتد صحبت کنیم. و به معنای واقعی کلمه فروپاشی جنبش المپیک رخ می دهد و نشانه ها و شواهد آشکاری در این مورد وجود دارد." زاخاروا خاطرنشان ساخت به نظر او، بسیاری از ورزشکاران، مربیان و کارمندان مدتهاست که می دانند سیاست در ورزش جهان دخالت می کند.
علاوه بر این، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چشم انداز جنبش المپیک را ارزیابی کرد. وی خاطرنشان ساخت در سطح جهانی، جنبش المپیک یک میراث جهانی بود. اما، متأسفانه، اکنون، به نظر من، ما نه فقط فرسایش و نه فقط خستگی فلز را می بینیم بلکه شاید شاهد فرآیند برگشت ناپذیری هستیم که منجر به فروپاشی کامل المپیسم می شود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2023
غرب اگر به دنبال دموکراسی است، باید به اصول المپیک پایبند باشد
در پایان ژانویه سال جاری، زاخارووا نظر خود را در مورد جنبش المپیک معاصر در میان گذاشته بود. وی در آن زمان گفت که المپیسم توسط غرب با اختراع جنسیت های مختلف نابود می شود و به مردان اجازه می دهد در مسابقات زنان شرکت کنند و بالعکس.
در دسامبر 2023، کمیته بین المللی المپیک به روس ها و بلاروس ها اجازه داد تا در المپیک 2024 پاریس شرکت کنند. آنها می توانند به عنوان ورزشکاران بی طرف در مسابقات شرکت کنند. در عین حال، ورزشکارانی که از عملیات ویژه در اوکراین حمایت می کنند یا با نیروهای مسلح یا سازمان های امنیتی دو کشور ارتباط دارند، اجازه شرکت در بازی ها را نخواهند داشت. نمایندگان ورزش های تیمی نیز این مسابقات را از دست خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала