غرب اگر به دنبال دموکراسی است، باید به اصول المپیک پایبند باشد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2023
اشتراک
زاخارووا: مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه های غیرقانونی و علیه ورزشکاران روسیه و بلاروس حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه به این نکته توجه کرد که مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه های غیرقانونی و علیه ورزشکاران روسیه و بلاروس حمایت می کند.
وی در ادامه افزود: " مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه‌های غیرقانونی حمایت می‌کند که خواستار "ممنوعیت کامل" شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک است و این امر چندین سند بین‌المللی را نقض می کند.
در عین حال، اکثریت مطلق جهان همچنان بر اصول المپیک پایبند هستند. بدین ترتیب، در باکو، به ابتکار الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، جنبش عدم تعهد (120 کشور و 20 ناظر دیگر) بیانیه ویژه نشست وزیران دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها را تصویب کرد که در آن خواستار مشارکت تمامی تیم های ملی در بازی های المپیک پاریس شد. اگر غرب طرفدار دموکراسی است، باید خواست اکثریت را بر اساس قوانین بین المللی بپذیرد".
توماس باخ رئیس کمیته ملی المپیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
رئیس کمیته ملی المپیک برای اولین بار به خاطر روسیه با غرب درگیر شد
در مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه های غیرقانونی و غیرمجاز حمایت می کنند که خواستار "ممنوعیت کامل" شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های المپیک است. بدیهی است که آنها موارد زیر را نقض می کنند:
- منشور کمیته بین المللی المپیک.
- اعلامیه یونسکو برلین 2013
- چندین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد
- و اعلامیه جهانی حقوق بشر
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه قبلاً اشاره کرد، مسکو بارها اعلام کرده است که سیاسی کردن ورزش غیرقابل قبول است و از موضع مشابه رهبری آذربایجان بسیار قدردانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала