تحلیل کارشناس عرب در مورد دهمین سالگرد یورومیدان

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر Лагерь митингующих на площади Независимости в Киеве, 2014 год
Лагерь митингующих на площади Независимости в Киеве, 2014 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و پیش بینی سیاسی سواستوپل گفت که طبیعتاً واشنگتن نقش کلیدی در وقایع 10 سال پیش داشت و به عنوان نوعی معمار عمل می کرد.
عمار کناه، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و پیش بینی سیاسی سواستوپل، در مورد دهمین سالگرد کودتا در اوکراین در اسپوتنیک اظهار نظر کرد.
وی گفت: اوکراین در مورد وقایع 2013-2014 به شدت توسط کشورهای غربی آماده شده بود، زیرا اگر فرآیندهای سیاسی قبل از یورومیدان را تحلیل کنید، آشکار می شود که مسیر ضد روسی حتی قبل از کودتا نیز در پیش گرفته شده است.
وی ادامه داد: برنامه های ناسیونالیستی که در جامعه اوکراین ریشه دوانده اند، به طور سیستماتیک توسط اتحادیه اروپا توسعه و اجرا شده است، که تا به امروز به حمایت از آنها، از جمله به ویژه از نظر مالی، ادامه می دهد.
اوکراین در واقع در مقابل روسیه قرار گرفت. با توجه به سطح سازماندهی و تبلیغات فعال رسانه های غربی، این واقعیت که اروپا در امر جذب نیرو نقش داشته است، غیرقابل انکار است.
تمام اینها نه تنها به بی ثباتی سیاسی در اوکراین، بلکه به هرج و مرج، ویرانی و در نتیجه جنگ علیه جمعیت غیرنظامی دونباس و سپس درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین منجر شد. طبیعتاً واشنگتن نقش کلیدی در وقایع 10 سال پیش داشت و به عنوان نوعی معمار عمل می کرد.
میدان استقلال کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
فروپاشی اوکراین 10 سال پس از حادثه میدان
عمار کناه خاطر نشان کرد: درگیری های مسلحانه امروز به طور قابل توجهی پیچیده تر شده است؛ اکنون ارزش دارد که نه تنها جنبه های ژئوپلیتیکی، بلکه روابط مذهبی بین دو کشور را نیز در نظر بگیریم. پس از همه، شایان ذکر است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کلیساهای ارتدکس روسیه و اوکراین جدا شدند. مداخله مستقیم غرب که به هر طریق ممکن به درگیری دامن می زند، اوضاع را تشدید می کند.
وی در پایان گفت: جامعه اوکراین در آن زمان نمی خواست و اکنون نمی خواهد واقعیت های جدید را بپذیرد و افق سیاسی رژیم کی یف به سرعت و به طور غیرقابل برگشتی در حال محدود شدن است. اتحاد کریمه و دونباس با روسیه صرفاً برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و مذهبی ساکنان منطقه مرتبط با فدراسیون روسیه و محافظت از آنها در برابر نابودی کامل ضروری بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала