فروپاشی اوکراین 10 سال پس از حادثه میدان

© Sputnik / Andrej Steninمیدان استقلال کی یف
میدان استقلال کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
اگر در مورد استاندارد زندگی مردم صحبت کنیم، حتی نمی توان آن را با سال 2013 مقایسه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولای آزاروف نخست وزیر سابق در مصاحبه با اسپوتنیک در سالگرد رویداد «یورومیدان» اظهار داشت که ده سال پس از پایان یورومیدان، اوکراین بشدت تضعیف شده و در حال فروپاشی است.
وی در ادامه افزود:«قیمت غذا، مسکن و خدمات عمومی چندین برابر افزایش یافته است. در این ده سال می‌توان گفت که کشور تنزل یافته و اساساً سقوط کرده است. اگر در مورد استاندارد زندگی مردم صحبت کنیم، حتی نمی توان آن را با سال 2013 مقایسه کرد، زیرا قیمت مواد غذایی به طور قابل توجهی افزایش یافته است: از پنج تا سی برابر و بیشتر. تعرفه های مسکن و خدمات عمومی نیز ده و پانزده برابر افزایش یافته است».
او به تفاوت فاحش بین آنچه در واقع اتفاق می افتد و آنچه که ده سال پیش در یورومیدان وعده داده شده بود اشاره کرد.
این سیاستمدار افزود: «طبیعتاً ما به هیچ اتحادیه اروپایی نپیوسته‌ایم و نخواهیم پیوست، زیرا اتحادیه اروپا انجمنی از شرکایی است که از قدرت رقابت برخوردارند و تنها اقتصادهای بسیار رقابتی می‌توانند به طور عادی در این فضا عمل کنند».
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
غرب در سالگرد عملیات ویژه، چه تدارکی برای روسیه دیده است؟
به گفته وی، تبلیغات زامبی گری همچنان اذهان اوکراینی ها را مسموم می کند: مقامات این کشور می خواهند مردم را به این باور برسانند که روسیه مقصر همه مشکلات اوکراین است و نه فساد، دزدی، سوء مدیریت، نقض قوانین اساسی اقتصادی توسط مقامات کی‌یف.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی‌یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند.
وی خاطرنشان کرد:«این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، زیرا برای روسیه هیچ فرصت و راه چاره ای باقی نگذاشتند، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن به روش‌های دیگر غیرممکن بود."
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
منظره شهر خرسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه عرض منطقه غیرنظامی در اوکراین را عنوان کرد
میدان اصلی کی یف «میدان نزالوژنوستی» در 21 نوامبر 2013 بلافاصله پس از اعلام تعلیق امضای توافق با اتحادیه اروپا توسط حامیان یکپارچگی اروپایی اشغال شد.
بعدها میدان به کانون رویارویی نیروهای امنیتی و رادیکال ها تبدیل شد و درگیری ها ده ها تلفات به دنبال داشت. در فوریه 2014، مجلس عالی اوکراین، ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور وقت را از قدرت برکنار کرد، او مجبور به ترک اوکراین شد و بعداً پیتر پاروشنکو به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.
مقامات جدید اوکراین، یانوکوویچ، مخالف سیاسی خود و واحد ویژه وزارت امور داخلی "برکوت" را مسئول مرگ بیش از 100 نفر اعلام کردند. اما آنها دست داشتن در قتل را رد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала