کاخ سفید فرار نیروهای اوکراین از آودیوکا را "گامی خردمندانه" خواند

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست آنلاین بیان کرد:" دولت واشنگتن بر این باور است که کی یف زمانی که تصمیم به ترک آودیوکا گرفت، گامی معقول برداشت؛ چرا که ایالات متحده احتمال پیشروی بیشتر نیروهای روسیه در این مسیر را می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی درباره انتقال کنترل شهر به دست روسیه اظهار داشت: "این ماهیت اقدامات دفاعی و عملیات دفاعی را که اوکراینی ها مجموعاً قادر به انجام آن خواهند بود، تغییر نخواهد داد. در واقع، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی با خروج نیروهای خود به منظور حفظ جان آنها و منابع ارزشمند موجود، حرکت عاقلانه ای انجام داد تا آنها محاصره نشوند. اما باید دید که آیا روس ها می توانند به هدف استراتژیک بلندمدت خود یعنی تصرف آودیوکا دست یابند یا خیر."
ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اگر اوکراینی‌ها بهتر تامین نشوند، اگر کمبود مهمات که در حال حاضر با آن مواجه هستند کاهش پیدا نکند، این حمله به آودیوکا در واقع می‌تواند تأثیر بیشتری بر جنگ در شرق و قلمرو روسیه داشته باشد. کارمند SNB معتقد است که می تواند در طول زمان وام بگیرد.
به گفته کربی، ارتش اوکراین مجبور شد شهر را ترک کند زیرا آنها "عملاً بدون مهمات، از جمله گلوله های توپخانه" مانده بودند. وی افزود: "این نبود که آنها در مسائل تاکتیکی، دفاع شخصی و دفاع از شهر بی کفایت بودند، بلکه به دلیل انفعال کنگره بود." ما هشدار دادیم که اگر کنگره اقدامی نکند، اوکراین در میدان جنگ متحمل خسارات خواهد شد. "و این اتفاق آخر هفته گذشته افتاد. اگر ما نتوانیم بودجه اضافی دریافت کنیم و اسلحه و مهمات را در اسرع وقت به سربازان اوکراینی برسانیم، این همان چیزی است که در خطر است."
وی اضافه کرد:" با قاطعیت می‌توان گفت که اگر اوکراینی‌ها تامین بهتری نداشته باشند، اگر کمبود مهمات که در حال حاضر با آن مواجه هستند کاهش نیابد، این حمله آودیوکا در واقع می‌تواند تأثیر بیشتری بر جنگ در شرق و اینکه روس ها در طول زمان چه سرزمینی را خواهند داشت، داشته باشد".
در 17 فوریه، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را از به دست گرفتن کنترل آودیوکا در دونباس به توسط ارتش روسیه مطلع کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که خروج واحدهای اوکراینی بسیار شتاب زده بوده است.
دولت ایالات متحده تقریباً چهار ماه پیش درخواستی را برای تخصیص بودجه اضافی در سال مالی 2024 که از اول اکتبر در ایالات متحده آغاز شد، به منظور ارائه کمک به اسرائیل و اوکراین و همچنین برای مقابله با چین و روسیه در کنگره ارسال کرد. رئیس جمهور جو بایدن، مایل است حدود 106 میلیارد دلار برای این اهداف دریافت کند.
سرنوشت بیشتر درخواست و لوایح جایگزین نامشخص است. تعدادی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا در ماه های اخیر علیه ادامه کمک های مالی به کی یف صحبت کرده اند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیوسته در مورد قصد خود برای مرتبط کردن کمک‌های بیشتر به اوکراین به کنترل شدیدتر در مرز جنوبی ایالات متحده هشدار داده است.
در 13 فوریه، سنا، با حمایت تعدادی از جمهوری خواهان، نسخه جایگزینی از این لایحه را تصویب کرد که مقرر می کرد 95 میلیارد دلار کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان اختصاص یابد. با این حال، این لایحه شامل مقرراتی برای تشدید کنترل ها در مرز جنوبی نیست. در 15 فوریه، مجلس نمایندگان بدون رای گیری در مورد این لایحه، تا پایان فوریه دو هفته تعطیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала