گزارش و تحلیل

سود حاصله ایالات متحده از ارسال تسلیحات به اوکراین محاسبه شد

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
نشریه آلمانی در مقاله ای نوشت، در حالی که اقتصاد آلمان در رکود است، ایالات متحده از درگیری در اوکراین سود می برد.
به گزارش اسپوتنیک، لودمیلا کوتلیاروا، رئیس بخش اقتصادی روزنامه آلمانی "برلینر تسایتونگ" در مطلبی برای این نشریه با اطمینان اعلام کرد، اخیراً مشخص شده است که کمک به اوکراین برای اقتصاد ایالات متحده مفید است. در ادامه به خلاصه ای از این مقاله می پردازیم.
در عرض دو سال پس از آغاز درگیری در اوکراین، ایالات متحده افزایش سریع سفارشات برای سلاح و مهمات را تجربه کرد. دلیل: متحدان اروپایی ناتو به طور فعال در حال خرید تسلیحاتاز آمریکا هستند. پنتاگون هم برای نیازهای خود و هم برای حمایت از اوکراین تسلیحات جدید را از سازندگان داخلی سفارش می دهد.
روزنامه WSJ با استناد به داده های سیستم فدرال رزرو (FRS)، گزارش می دهد که تولید صنعتی در بخش دفاعی و هوافضای ایالات متحده طی دو سال گذشته 17.5 درصد رشد داشته است. لایل براینارد، رئیس شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، در مصاحبه‌ای گفت: "این یکی از مواردی است که از آن سوء تفاهم شده است... مهم است که بدانیم این بودجه چقدر برای افزایش مشاغل و تولید در سراسر کشور اهمیت دارد". مایلز والتون، تحلیلگر صنعت نظامی در "ولف ریسرچ" می گوید که هزینه های اروپا برای جت ها و سایر تجهیزات نظامی آمریکا در دو سال اخیر معادل 20 سال گذشته است.
نیروی اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
استفاده اوکراین از نارنجک های شیمیایی آمریکا علیه نیروهای روسیه
کمک های مالی جدید به اوکراین می تواند رشد اقتصادی ایالات متحده را حدود 0.5 درصد در سال افزایش دهد. به اطلاع وزارت خارجه آمریکا، لهستان بالگردهای آپاچی، سامانه های موشکی توپخانه (هیمارس)، تانک های M1A1Abrams و سایر تجهیزات را به ارزش حدود 30 میلیارد دلار سفارش داده است. آلمان 8.5 میلیارد دلار برای 60 هلیکوپتر ترابری نظامی CH-47FChinook و تجهیزات مربوطه پرداخت کرد. جمهوری چک هواپیماهای جنگنده F35 و مهمات به ارزش 5.6 میلیارد دلار سفارش داده است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان معتقد است که هدف دو درصد تولید ناخالص داخلی برای هزینه های نظامی تعیین شده توسط کشورهای ناتو، باید به سمت بالا بازنگری شود. روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، پیستوریوس گفت: "ممکن است به سه یا حتی 3.5 درصد برسیم. بستگی به این دارد که در دنیا چه اتفاقی می افتد".
ال ان جی آمریکا و درگیری در اوکراین
با این حال، رشد صنایع دفاعی تنها یک نمونه‌ از تشدید روابط آمریکا و اروپا است و همانطور که WSJ اشاره می‌کند "اغلب به نفع ایالات متحده" است. توقف عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق نورد استریم و سایر خطوط لوله، باعث افزایش شدید قیمت انرژی و تورم در اروپا شد و همچنین تقاضای اروپا برای گاز طبیعی مایع آمریکا را افزایش داد.
سال گذشته، ایالات متحده بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان شد. و به گفته کارشناسان، به لطف پروژه های از قبل تصویب شده، تا سال 2030 حجم صادرات LNG آمریکا تقریبا دو برابر خواهد شد. حدود دو سوم این صادرات به اروپا ارسال خواهد شد. الکس مانتون، مدیر تحقیقات و گاز طبیعی مایه دنیا در شرکت مشاوره "راپیدان انرژی" گفت: "در حال حاضر پنج پروژه جدید LNG در ایالات متحده با سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در حال ساخت است. راه اندازی اکثریت این پروژه ها، تنها پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین آغاز شد".
شرکت های اروپایی و انرژی ارزان آمریکا
بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مستقر در پاریس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایالات متحده در دوره ای بین ژوئن 2021 تا ژوئن 2023 نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است. دسترسی به انرژی ارزان و فراوان، شرکت های اروپایی را به ایالات متحده جذب می کند.
البته، برخی از کارشناسان خاطرنشان می کنند که مشاغل در بخش های مرتبط با حمایت از اوکراین تنها بخش نسبتا کمی از اشتغال ایالات متحده را تشکیل می دهد. و مارک گولدوین، مدیر ارشد سیاست‌گذاری کمیته مسئولیت بودجه مجلس نمایندگان، آماده نیست با قاطعیت بگوید که درگیری در اوکراین برای کل اقتصاد ایالات متحده خوب است. با این حال، همانطور که می بینیم، برخی از بخش های اقتصاد آمریکا قطعاً از آغاز عملیات ویژه روسیه سود می برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала