مجارستان بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو نمی کند

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت: "مجارستان سیزدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را مسدود نخواهد کرد، زیرا در مرحله آماده‌سازی، حذف تمام نقاط مغایر با منافع مجارستان ممکن بود."
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سییارتو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "در مورد بسته احتمالی سیزدهم تحریم‌ها، می‌توانم بگویم که در طول آماده‌سازی، ما موفق شدیم تمام بخش‌هایی را که به منافع مجارستان آسیب می‌رساند، حذف کنیم. بنابراین وتو در این شرایط هیچ فایده ای ندارد. در عین حال، من فکر می کنم اتحادیه اروپا نه تنها با بسته سیزدهم، بلکه 12 بار قبل از آن تصمیم بدی می گیرد."
به گفته وی، بسته های تحریمی بسیار بیشتر از اقتصاد روسیه به اروپا آسیب زد و انرژی روسیه همچنان به اروپا سرازیر می شود، اما از طریق کشورهای ثالث و با قیمت بسیار بالاتر.
غرب فشار تحریم ها بر روسیه را بر سر اوکراین افزایش داده، موضوعی که به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده منجر شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала