"بدترین زمان"؛ از دست دادن آودیوکا چه معنایی برای اوکراین خواهد داشت؟

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر Мобилизованный боец ВС РФ на Авдеевском направлении
Мобилизованный боец ВС РФ на Авдеевском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
نشریه غربی می گوید، از دست دادن شهر آودیوکا نقطه عطفی در درگیری و بدترین زمان برای کی یف بود و تهدیدی برای تبدیل شدن به "بزرگ‌ترین جنگ زمینی اروپا" از زمان جنگ جهانی دوم به بعد بود.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان می‌نویسد: "این نقطه عطفی است که همزمان موفقیت‌های روسیه و آتروفی غرب، تبدیل به بزرگترین جنگ زمینی در اروپا از دهه 1940 می‌شود."
همانطور که اشاره شد، رهبران غربی و ولادیمیر زلنسکی از عدم حمایت درخواستی کی‌یف ناامید شده‌اند و وضعیت نیروهای مسلح اوکراین "به‌طور فزاینده‌ای ناامیدکننده" به نظر می‌رسد.
این خبرگزاری برجسته آمریکایی خاطرنشان می کند: "هشدارها مبنی بر شکست اوکراین در خط مقدم در صورتی که کنگره آمریکا همچنان از بسته کمک 60 میلیارد دلاری خودداری کند، اکنون به واقعیتی تلخ و ظالمانه تبدیل شده است."
نویسندگان این نشریه تاکید می کنند که از دست دادن کنترل آودیوکا، که اوکراین به مدت 10 سال در دست داشت، ضد حمله ناموفق، و همچنین تغییر فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، والری زالوژنی، که در میان سربازان اوکراینی محبوب بود، ممکن است "بدترین زمان" را برای کی یف نشان دهد.
این کانال تلویزیونی تأکید می کند که اوکراین بدون کمک غرب به تضعیف خود ادامه خواهد داد و پس از شکست، روسیه ظاهراً متوقف نخواهد شد، موضوعی که باید برای غرب نگران کننده باشد.
در شب شنبه 17 فوریه، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور ترک آودیوکا را صادر کرد. با این حال، بعداً وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این دستور یک روز پس از آغاز فرار واحدهای اوکراینی از شهر صادر شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، یگان‌های گروه مرکز در 17 فوریه طی عملیات تهاجمی، آودیوکا را به طور کامل آزاد کردند و تا عمق 8.6 کیلومتری پیشروی کردند. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. اوکراین بیش از 1.5 هزار نیرو را از دست داد.
در سال های اخیر، روسیه از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو در حال گسترش تحرکات است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه ای با روزنامه نگار آمریکایی تاکر کارلسون، به تفصیل توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این موضوع بی معنی است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این یک ادعای جعلی است." پوتین افزود: کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید در مورد گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که روسیه آماده گفتگو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала