- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تصاویری از فرار نظامیان اوکراینی از آودیوکا + ویدئو

© AP Photo / LibkosУкраинский солдат стреляет из РПГ по российским позициям в Донецкой области. Архивное фото
Украинский солдат стреляет из РПГ по российским позициям в Донецкой области. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه تصاویر جدیدی از عقب نشینی و فرار نیروهای مسلح اوکراین از آودیوکا را از زیر آتش سنگین نیروهای روسیه منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار این تصاویر در اطلاعیه آورد: "انبوه نظامیان فراری در امتداد جاده ها تحت کنترل آتش مداوم ارتش روسیه در حال حرکت هستند. کنار جاده ها پر از تجهیزات آسیب دیده نیروهای مسلح اوکراین است."
در این تصاویر مشخص است که توپخانه های روسیه به نظامیان و تجهیزات واحدهای اوکراینی که قصد فرار داشتند حمله کردند.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند. آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از دونتسک دور کرده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت کند.
وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از انهدام یک خودروی جنگی پیاده نظام اوکراینی توسط یک پهپاد کامیکازه را نشان داد.
شب قبل، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، به ولادیمیر پوتین درباره کنترل کامل آودیوکا گزارش داد. رئیس جمهور این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
در جریان آزادسازی این شهر، نیروهای مسلح روسیه تقریباً 9 کیلومتر در عمق مواضع نیروهای مسلح اوکراین پیشروی کردند و 31.75 کیلومتر مربع از قلمرو را تحت کنترل گرفتند.
الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین جمعه شب از خروج یگان های اوکراینی از آودیوکا خبر داد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، عدم کمک کافی از سوی غرب و کمبود مهمات را از جمله دلایل تسلیم این شهر اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала