چین در کنفرانس امنیتی مونیخ به تلاش‌ برای حل مناقشه اوکراین اشاره کرد

© Fotolia / Rabbit75_fotخبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا بازگشایی می شود
خبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا  بازگشایی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
وزارت خارجه چین اعلام کرد که جمهوری خلق چین هرگز تلاش های خود را برای کمک به حل مناقشه در اوکراین کاهش نداده است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که پکن هرگز از کمک به حل بحران اوکراین امتناع نکرده است.
وزیر امور خارجه چین گفت: در مورد بحران اوکراین، چین هرگز از ترویج صلح دست برنداشته و تلاش های خود برای پیشبرد مذاکرات را کاهش نداده است.
وانگ یی خاطرنشان کرد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در این زمینه با رهبران جهان از جمله روسیه و همچنین کی یف تبادل نظر عمیقی داشته است. این دیپلمات تاکید کرد که چین موضع خود را در این زمینه منتشر کرده و نماینده ویژه خود را به عنوان میانجی بین طرف های مختلف فرستاده است.
وی افزود: در پشت همه اینها، تنها یک هدف وجود دارد که چین امیدوار است به آن دست یابد؛ دستیابی به اجماع برای پایان دادن به مناقشه و هموار کردن راه برای مذاکرات صلح است.
وانگ یی تاکید کرد: چین بحران اوکراین را راه نیانداخته و در آن شرکت نکرده است، اما "بیکار ننشسته و از راه دور نظاره گر است."
این دیپلمات اظهار کرد: ما از این موقعیت برای اهداف خود استفاده نکردیم، بلکه مذاکرات صلح را تسهیل کردیم.
به گفته وانگ یی، شرایط برای بازگشت طرفین به میز مذاکره مناسب نیست، اما تا زمانی که امید وجود دارد، چین از تلاش خود دست بر نمی دارد. وی تاکید کرد:هر چه زودتر مذاکرات صلح آغاز شود، تلفات کمتری به همه طرف ها وارد خواهد شد.
وانگ یی در مورد روابط چین و روسیه گفت: روابط چین و روسیه منافع مشترک دو کشور را تامین می کند و به ثبات استراتژیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه و جهان کمک می کند.
رئیس وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد: روسیه بزرگترین همسایه چین است. روابط دو کشور بر اساس اصول عدم تعهد با بلوک‌ها، عدم تقابل در حال توسعه است و کشورهای ثالث را هدف قرار نمی دهند.
وزارت خارجه روسیه از انحطاط کنفرانس مونیخ سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
وزارت خارجه روسیه از انحطاط کنفرانس مونیخ سخن گفت
کنفرانس امنیتی مونیخ از 16 تا 18 فوریه برگزار می شود. پیش بینی می شود حدود 50 رئیس دولت و همچنین حدود 100 وزیر در آن شرکت کنند.
مسکو پیش از این بارها اعلام کرده بود که برای مذاکرات صلح آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای برگزاری مذاکرات صلح در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند، که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیشتر، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی مشخص است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала