- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مشاور رئیس جمهور خلق دونتسک: عملیات نظامی در آودیوکا ادامه دارد

© AP Photo / LibkosУкраинские солдаты
Украинские солдаты  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
یان گاگین گفت که ارتش روسیه در حال پاکسازی مواضع در آودیوکا است.
یان گاگین، مشاور رئیس جمهور خلق دونتسک به اسپوتنیک گفت که یگان های روسیه در حال پاکسازی مواضع در آودیوکا هستند و به عمق شهر می روند. وی تاکید کرد که جنگ در آنجا ادامه خواهد داشت.
جمعه شب، الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، تصمیم به خروج یگان های اوکراینی از آودیوکا را اعلام کرد. ولادیمیر زلنسکی واقعیت تصمیم برای خروج نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا را تایید کرد. نیروهای مسلح اوکراین پیشتر اعلام کردند که وضعیت سربازان اوکراینی در منطقه آودیوکا بحرانی است، این وضعیت بدتر از وضعیت آرتیموفسک است که کی ییف در ماه مه 2023 تسلیم کرد و سپس عملیات اوکراین در آنجا توسط سیرسکی فرماندهی شد.
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اسپوتنیک توضیح می دهد
چرا شهر آودیوکا در منطقه دونباس برای اوکراین اهمیت زیادی دارد؟
گاگین به اسپوتنیک گفت: بخشی از آودیوکا توسط نیروهای ما اشغال شده است، ما در حال حرکت هستیم. کانون های مقاومت جداگانه ای باقی مانده است، اینها یگان های جداگانه ای هستند که شاید در عدم وجود ارتباط نمی دانستند که امکان عقب نشینی وجود دارد.
به گفته وی، یگان های روسیه در حال حاضر "پیشرفت های بیشتری در شهر انجام می دهند و به عمق شهر وارد شده اند."
پیشتر، وی روز شنبه به اسپوتنیک گفت که نیروهای مسلح اوکراین به طور بی نظم مواضع خود را در آودیوکا ترک می کنند و مجروحان را رها کرده و می گریزند. در عین حال، زود است که بگوییم این شهر تحت کنترل کامل فدراسیون روسیه قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала