- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعلام خروج ارتش اوکراین از شهر آودیوکا

© AP Photo / Libkosاعلام خروج ارتش اوکراین از شهر آودیوکا
اعلام خروج ارتش اوکراین از شهر آودیوکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، تصمیم به خروج واحدهای نیروهای مسلح اوکراین از شهر آودیوکا واقع در مجاورت دونتسک و رو آوردن به حالت دفاعی را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، او در فیس بوک (متعلق به متا است که فعالیت هایش در روسیه به عنوان سازمان افراط گرا ممنوع است) نوشت: "بر اساس وضعیت عملیاتی اطراف آودیوکا... تصمیم گرفتم واحدهایمان را از شهر خارج کنم و به حالت دفاعی رو آوردم ".
خبرگزاری اوکراینی UNIAN به نقل از فرمانده گروه نیروهای مسلح "تاوریا"، الکساندر تارناوسکی، ادعا می کند که نیروهای اوکراینی قبلا از آودیوکا خارج شده اند.
پیشتر تارناوسکی گزارش داده بود که نیروهای اوکراینی در حال عقب نشینی از مواضع تخریب شده در آودیوکا هستند و در جریان این عقب نشینی چندین نفر از نیروهای نظامی اسیر شدند.
روز جمعه، تیپ تهاجمی اوکراین که فوراً برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا فرستاده شد، کارخانه شیمیایی کک را که در حومه شمال غربی شهر قرار دارد، "خانه جدید خود" نامید. نشریه اوکراینی Strana.ua گزارش داد، در برخی نقاط این تیپ کاملاً محاصره شده است.
نیروهای روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
رئیس اطلاعات اوکراین: اوضاع جبهه بد است
دیمیتری لیخووی، نماینده گروه عملیاتی-استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین به نام "تاوریا" روز چهارشنبه اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین در حال آماده شدن برای از دست دادن قریب الوقوع خط اصلی تدارکات نیروهای خود در نزدیکی آودیوکا هستند که فرماندهی اوکراین قبلا وضعیت در آنجا را "فوقالعاده دشوار" دانسته بود.
روز جمعه، پنتاگون گفت که ارتش اوکراین با کمبود مهمات و سایر منابع حیاتی روبه‌رو شده است و همچنین از دست دادن قریب‌الوقوع آودیوکا را منادی شکست‌های جدید رژیم کی یف خواند که بدون از سرگیری کمک‌های آمریکا اجتناب‌ناپذیر است.
آودیوکا، حومه شمالی دونتسک، یک منطقه بسیار مستحکم نیروهای مسلح اوکراین بود.
یاداور می شود فعالیت شرکت متا (صاحب شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام) در روسیه به عنوان سازمان افراطی ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала