روزنامه نگاران آمریکایی: پرونده روابط ترامپ با روسیه توسط سازمان سیا جعل شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiروزنامه نگاران آمریکایی: پرونده روابط ترامپ با روسیه توسط سازمان سیا جعل شد
روزنامه نگاران آمریکایی: پرونده روابط ترامپ با روسیه توسط سازمان سیا جعل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
اشتراک
تحقیقات سرویس های اطلاعاتی آمریکا در مورد پرونده روابط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با روسیه، که متعاقبا تایید نشد و توسط مسکو و واشنگتن رد شد، توسط سازمان سیا جعل شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران مت طیبی و الکس گوتنتاگ به همراه نویسنده آمریکایی مایکل شلنبرگر با استناد به منابع خود این مطلب را اعلام کردند.
در مطلب منتشره در پلتفرم آنلاین Substack آمده است: "سازمان سیا داده های سرویس های اطلاعاتی را جعل کرد تا پنهان کند که چگونه روسیه در سال 2016 از کلینتون (نامزد ریاست‌جمهوری آن زمان) را بر ترامپ ترجیح می‌داد. روسیه از هیلاری کلینتون نمی‌ترسید. این رابطه ای بود که برای آنها (روس ها) راحت بود
نویسندگان مقاله یادآوری می کنند، در ژانویه 2017، آژانس های اطلاعاتی آمریکا گزارشی را منتشر کردند که حاوی اتهاماتی علیه روسیه به انجام "کارزار نفوذ" در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود که ترامپ در آن پیروز شد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
بایدن، ترامپ را به دلیل اظهاراتش در مورد ناتو به "پوتین دوستی" متهم کرد
روزنامه نگاران نوشتند: "این یک چیز قدرتمند بود. و کاملا اشتباه بود."
به گفته منابع نزدیک به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، اطلاعات موجود در این گزارش "جعلی" بوده است.
نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند: "آنها کاری کردند که اینطور به نظر برسد که پوتین از ترامپ حمایت می‌کند. <…> شواهد خلاف این را نشان می‌دهد."
به گفته آنها، جان برنان، که در آن زمان ریاست سیا را بر عهده داشت، پشت کار جعل داده های اطلاعاتی بود. او تصمیم گرفت حتی قبل از انتخابات 2016 بیست نفر از دستیاران ترامپ را تحت نظارت قرار دهد. علاوه بر این، رهبران اطلاعاتی آمریکا ، روسای اطلاعات کشورهای متحد با ایالات متحده، از جمله بریتانیا، را تشویق به انجام "حملات" به دستیاران ترامپ کردند.
خبرنگاران تاکید کردند: "این یک تحقیقات درباره امنیت ملی نبود که به یک موضوع سیاسی تبدیل شد، بلکه به عنوان یک اقدام سیاسی آغاز شد."
به گفته منبع آنها، کل تحقیقات علیه ترامپ با هدف آسیب رساندن به او انجام شده و "هیچ ارتباطی با روابط با روسیه نداشته است."
در ماه مه 2023، گزارشی توسط جان دورهام، بازرس ویژه ایالات متحده منتشر شد که از آن نتیجه می‌گرفت که نه سازمان‌های مجری قانون ایالات متحده و نه جامعه اطلاعاتی هیچ مدرک واقعی مبنی بر تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 ندارند. همانطور که اشاره شد، اف بی آی هیچ اطلاعاتی مبنی بر تماس فردی از حلقه این سیاستمدار با سرویس های اطلاعاتی روسیه نداشت. دورهام به این نتیجه رسید که اف بی آی نباید تحقیقات کاملی را در مورد روابط بین کمپین ترامپ و مسکو آغاز می کرد و این سازمان اطلاعاتی از "اطلاعات خام، تحلیل نشده، تایید نشده" برای شروع تحقیقات استفاده می کرد.
بر اساس یک گزارش تایید نشده در مورد روابط این سیاستمدار با روسیه، آژانس های اطلاعاتی آمریکا از اعضای ستاد مرکزی ترامپ، نامزد جمهوری خواه پیش از انتخابات 2016 جاسوسی می کردند. رابرت مولر، دادستان ویژه، که به مدت دو سال پس از پیروزی ترامپ در مورد "پرونده روسیه" تحقیق می کرد، هیچ مدرکی دال بر "تبانی" پیدا نکرد که وجود آن هم در کرملین و هم در کاخ سفید تکذیب شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала