در ارتش اوکراین اعتراف کردند که وضعیت در آودیوکا بدتر از آرتیوموفسک است

© AP Photo / Efrem Lukatskyسرباز اوکراینی
سرباز اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
اشتراک
الکساندر بورودین، افسر مطبوعاتی تیپ تهاجمی اوکراین اعلام کرد وضعیت سربازان اوکراینی در منطقه آودیوکا، واقع در مجاورت دونتسک، بحرانی است و بدتر از وضعیت آرتیوموفسک است که کی یف قبلاً آنرا تسلیم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، روزنامه واشنگتن پست اطلاع داده بود که سربازان ارتش اوکراین عقب نشینی نسبی را در منطقه آودیوکا آغاز کرده و معتقدند که این شهر دیر یا زود تسلیم خواهد شد. جان کربی سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که وضعیت در آودیفکا از جمله به دلیل کمبود مهمات در نیروهای مسلح اوکراین بحرانی شده است و این شهر ممکن است تحت کنترل نیروهای روسیه قرار گیرد.
یک افسر مطبوعاتی به خبرگزاری اوکراینی UNIAN گفت، وضعیت در آودیوکا بحرانی است. در ویدئویی که در کانال تلگرامی این خبرگزاری منتشر شده است، او ضمن مقایسه وضعیت آودیوکا با "بحرانی ترین دوره باخموت" توضیح داد که وضع در آودیوکا "اکنون دشوارتر است" زیرا نیروهای روسی از مقدار زیادی تجهیزات - از تانک گرفته تا پهپاد استفاده می کنند.
ارتش اوکراین دیشب هشت پرتابه ساخت ناتو را به سوی شهرهای دونباس شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش اوکراین دیشب هشت پرتابه ساخت ناتو را به سوی شهرهای دونباس شلیک کرد
شهر آودیوکا در حومه شمالی شهر دونتسک قراردارد که توسط نیروهای مسلح اوکراینی به یک منطقه به شدت مستحکم تبدیل شده است.
روز چهارشنبه، فرمانده کل جدید نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، وضعیت "بسیار دشوار" در نزدیکی شهر آودیوکا را قبول کرد. وی خاطرنشان کرد که طرف روسی "از نظر پرسنلی برتری عددی دارد."
چندین ماه نبردهای شدیدی بر سر آرتیوموفسک در جریان بود؛ این شهر در 20 مه 2023 آزاد شد و اکنون تحت کنترل فدراسیون روسیه است. عملیات اوکراین در آرتموفسک، از جمله، توسط الکساندر سیرسکی، که اخیراً به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین منصوب شده است، رهبری می شد. در میان نظامیان اوکراینی، او لقب "قصاب" را دریافت کرده است ، زیرا در نبردها به فکر تلفات نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала