- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش اوکراین دیشب هشت پرتابه ساخت ناتو را به سوی شهرهای دونباس شلیک کرد

© Sputnik / Maksim Zakharov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش اوکراین دیشب هشت پرتابه ساخت ناتو را به سوی شهرهای دونباس شلیک کرد
ارتش اوکراین دیشب هشت پرتابه ساخت ناتو را به سوی شهرهای دونباس شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
اشتراک
نیروهای اوکراینی دیشب شهرهای دونتسک و گورلوفکا را گلوله باران نموده و هشت گلوله 155 میلی متری ناتو را به سمت آنها شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین منتشر کرده است.
در اطلاعیه منتشره از سوی این نمایندگی در تلگرام آمده است: "گلوله باران از سمت گروه های مسلح اوکراین در راستاهای زیر بود: 03.50 – به شهرک ژلانیه فتورویه - شهر دونتسک (منطقه پتروفسکی) پنج گلوله با کالیبر 155 میلی متر شلیک شد؛ 04.10 - شهرک دزرژینسک - شهر گورلوفکا (منطقه نیکیتوفسکی): سه گلوله با کالیبر 155 میلی متر شلیک شد".
شهر گورلوفکا در 50 کیلومتری شمال دونتسک واقع شده است، این شهر محل استقرار شرکت شیمیایی Stirol و معادن زغال سنگ است. این یکی از بزرگترین مناطق پرجمعیت جمهوری خلق دونتسک است؛ قبل از شروع درگیری در دونباس، جمعیت گورلوفکا بیش از 250 هزار نفر بود.
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پدافند هوایی روسیه شب گذشته پنج پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین عرضه کرد، نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала