ترامپ در صورت انتخاب مجدد، اوکراین را به مذاکره با روسیه سوق خواهد داد

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در صورت انتخاب مجدد به این سمت، کی یف را به مذاکره با روسیه سوق خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ این خبر را به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.
این خبرگزاری می نویسد: "دونالد ترامپ در حال فکر کردن است...تا در صورت بازگشت به قدرت در سال آینده، اوکراین را به مذاکره برای توقف جنگ با روسیه سوق دهد.
طبق اطلاعات این خبرگزاری، مشاوران ترامپ در حال گفتگو درباره امکان سازماندهی مذاکرات با مشارکت ولادیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از بازگشت وی به قدرت هستند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
بایدن، ترامپ را به دلیل اظهاراتش در مورد ناتو به "پوتین دوستی" متهم کرد
یکی از مشاوران ترامپ به بلومبرگ گفت که تهدید به قطع کمک های نظامی می تواند اوکراین را به مذاکرات سوق دهد، در حالی که افزایش آن تنها خطر تحریک روسیه را به دنبال خواهد داشت.
علاوه بر این، اطرافیان این سیاستمدار در حال بحث در مورد پیشنهادی برای اصلاحات در ناتو هستند تا ماده 5 منشور دفاع جمعی این سازمان فقط برای کشورهای عضوی اعمال شود که سهم خود برای این اهداف را ادا می کنند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین در مصاحبه با روزنامه نگار آمریکایی تاکر کارلسون خاطرنشان کرد که کشورهای غربی شروع به درک غیرممکن بودن شکست استراتژیک روسیه کردند. به گفته رئیس جمهور روسیه ، با رسیدن به چنین درکی آنها باید به فکر قدم های بعدی خود باشند. وی افزود که یقین دارد که امکان دستیابی به توافق وجود دارد و دیر یا زود مسکو و کیف به توافق خواهند رسید و روابط بین ملت های برادر احیا خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала