لاوروف: روسیه آماده حل و فصل درگیری در اوکراین است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برای حل و فصل دیپلماتیک درگیری در اوکراین با در نظر گرفتن "واقعیت های موجود در زمین" آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در سخنرانی خود در مجلس دومای روسیه افزود : با این حال، با توجه به موضع فعلی غرب، هیچ گزینه ای برای دستیابی به توافق در مورد مسئله اوکراین مشاهده نمی شود.
Национальный флаг Украины и флаг Организации Североатлантического договора - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
در آمریکا در مورد خطر فروپاشی ناتو در رابطه با درگیری اوکراین هشدار دادند
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک با در نظر گرفتن "منافع مشروع" روسیه و همچنین واقعیت هایی که "در طول سالیان متمادی ایجاد شده و اکنون به وضعیت فعلی منجر شده است" آماده است.
آقای لاوروف گفت: "در شرایط نبودن پیشنهادهای جدی از سوی کسانی که به ما اعلام جنگ کردند و عدم تمایل آنها به در نظر گرفتن منافع ما یا واقعیت های روی زمین، هنوز نمی توان پشت میز مذاکره صحبت کرد. چنین گزینه هایی فعلاً مشاهده نمی شود".
از 24 فوریه سال 2022، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای نازی زدایی و غیر میلیتاریزه کردن اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خوانده که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند." هدف نیروهای مسلح روسیه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت خود روسیه است.
روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای گفتگو با مسکو وضع کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала